Onderwijskunde?

Heey meiden,

Ik zit nu in 5vwo en ik ben druk bezig met mijn studiekeuze…
Nou heb ik de studie onderwijskunde ontdekt… deze studie is volgens mij niet erg bekend/standaard.
Nu is mijn vraag of jullie missch. mensen kennen die deze studie volgen en of ze het leuk/interessant vinden en of je er een goede baan mee kunt krijgen, later en wat jullie ervan vinden.

Ik ben benieuwd!!
xxxxxxxxxxxxxx

Mijn ouders hebben volgens mij allebei toegepaste onderwijskunde gestudeerd :’)
Maar dat is ondertussen 30 jaar geleden, dus zie dit maar als een up!

Ik heb een meeloopdag onderwijskunde in Twente gedaan, er zijn volgens mij wel aardig wat banen in te vinden, die gewoon normaal/goed betalen voor iemand met universitair diploma :slightly_smiling_face: Het leek mij wel heel leuk, maar ik weet nog niet zeker of ik dat nou ook echt ga studeren, ga eerst jaartje naar het buitenland :slightly_smiling_face:
Het is dus niet een studie om leraar te worden maar meer een studie om bv. studieboeken/methodes te bedenken, trainingen te geven/te ontwerpen, computermodules om kinderen iets te leren te maken etc. etc. dus ook beetje creatief! Dus echt het systeem achter het onderwijs :slightly_smiling_face: Al die mensen van die meeloopdag waren super enhousiast, was wel grappig :slightly_smiling_face:

Ok, leuk dat je er ook je creativiteit in kwijt kunt!

Ik zit in het eerste jaar Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde, maar tot nu toe hebben we nog niets gehad wat met onderwijskunde te maken heeft. Na het tweede jaar moeten we kiezen of we PW of Onderwijskunde willen doen en vanaf volgende periode krijgen we ook een vak dat bij onderwijskunde hoort, maar nu weet ik er dus nog niet echt veel over. :slightly_smiling_face:

kim 1994, waar volg jij die combinatie-opleiding dan?? ik wist namelijk niet dat je die twee opleidingen bij elkaar kon doen?

zijn er nog meer mensen die wat weten over deze studie?
:ok_woman:

Mijn zus studeert het! Ze doet nu haar master en ze vindt het echt heel erg leuk, en je kan er ook wel snel (en leuk) werk mee vinden dus dat komt mooi uit!

Dankjewel voor jullie reacties!

Mijn ex-huisgenoot doet het ook. Zij vind de studie inderdaad ook heel leuk. Alleen het is een vrij kleine studie (niet zo heel veel mensen), en dat is bij sommige dingen lastig. Je kan bijvoorbeeld niet je master in feb starten, omdat het een kleine studie is etc. Maar dat maakt in principe niks uit natuurlijk. Zij doet het btw in Enschede.

meer reacties zijn welkom! xxx

Tipje voor als je dat leuk vindt:
Academische pabo = pabo + onderwijskunde!

Sorry voor de late reactie, kom niet meer zo vaak op Girlscene. :wink: Ik zit in Nijmegen! Ik heb sinds vorige week het vak onderwijskunde, maar heb pas twee colleges gehad dus kan er nog niet heel veel over zeggen… Als je nog iets wilt weten mag je me noten, dat zie ik waarschijnlijk eerder dan hier. :slightly_smiling_face:

Oeps, dubbel!

upje!