Hey,
Eind deze maand moeten wij onze opdrachtkeuze voor het praktijkexamen tekenen van 2014.
Ik heb er al wel over nagedacht, maar heb nog echt geen leuk idee en kan eigenlijk nog vrij weinig met deze opdrachten.
Is er iemand die er al wel uit is of al een idee heeft?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de opdrachten zijn? Omdat ik niet meer op de middelbare school zit. Misschien hebben mensen die het examen niet hoeven doen ook goede ideeën.
ehm heb zo t boekje er niet bij maar sowieso :
- Pompeus
- we zijn allemaal woorden op doorreis
- Icarus :
[b]Ik hou van Icarus die wist dat de was zou smelten en toch naar de zon toe vloog.
ik hou van het meisje dat wel zag hoe blauw de baard van Blauwbaard was- dat
was juist de reden. Ik houd van Doornroosje die alleen maar deed alsof ze sliep.
Ik houd van sneeuwwitje, die de dwergen een stelletje neuroten vond.
"Wie heeft er op mijn stoeltje gezeten? Wie heeft er van mijn bordje gegeten?’
En van de dwerg, die helemaal niet zoveel van Sneeuwwitje hield;
‘Toen zij er nog niet was, waren wij nog met zeven. En nu? Moet je ons nu eens zien.’
Van de reus die kwaad is, omdat iedereen zijn schoenen laarzen noemt.
Ik houd van wie niet in het sprookje past. Maar vooral
hou ik van Icarus die wist dat de was zou smelten en toch naar de zon toe vloog. [/b]
en dan nog iets met foto’s en iets met een portfolio maar die weet ik niet precies (a)
Mij trekt die van Icarus wel aan, omdat ik het verhaal van Icarus mooi vind.
Hoi allemaal,
Ik loop ook vast bij het CPE 2014. Heb helemaal geen leuke ideeen! Help?
Elk jaar wens ik weer dat ik ook tekenen op de middelbare had gehad, maar dat hadden we niet in het vakkenpakket haha. Ik vind de onderwerpen altijd zo leuk! Succes =^-^=
Ik heb ook nog geen ideeën ik zit nu te brainstormen, morgen gaan wij opschool eraan beginnen
Hoi, ik zag dit forum een beetje laat, aangezien het eerste deel van de procesbeschrijving vrijdag ingeleverd moest worden.
Ik vraag me alleen wel af wat iedereen uiteindelijk heeft gekozen?
Om even een eerdere vraag te beantwoorden; de onderwerpen zijn:
1 pompeus
2 fremdkörper
3 wij zijn allemaal woorden op doorreis
4 Icarus (zoals eerder al beschreven)
5 buurtboek
6 lelie komt tot bloei
Ik vond de onderwerpen erg lastig dit jaar en de rest van mijn klasgenootjes ook. Nou is dat niet heel lastig, aangezien we maar met 8 zijn haha.
Om te oefenen hebben wij aan het begin van dit jaar de examenopdracht van vprig jaar uitgewerkt en toen had iedereen meteen een idee of in ieder geval een onderwerp waar ze zich wel in konden vinden. Dit vond ik dit jaar een stuk lastiger, maar ik hoop dat het iedereen is gelukt,
Oow yeah eindelijk een topic!
Ik heb voor uh 6 gekozen. Alleen onze klas was t vergeten dus de meeste moesten even snel kiezen (wij moesten het de 16e inleveren). Ik heb toen snel voor 6 gekozen. Ik ben nu bezig met verschillende bloemen uitwerken en ben bezig met bloemenelfjes. Loop alleen ook wel een beetje vast haha.
Hoe doen jullie het meestal? Ik weet tot denk ik week 6 nog helemaal niks, en dan oppeens in de laatste week weet ik iets en moet ik het dan nog helemaal gaan uitwerken en een eindwerk maken
Leuk topic! Up
Ik heb voor pompeus gekozen.
Verder weet ik nog niet helemaal wat ik ga doen, ik denk grote houtskooltekeningen van pompeuze kleding.
Hier is ook een topic van in ‘school’?
Ik weet niet meer waar ik moet reageren xD
Ja er is hier ook een topic van in ‘school’
Dit is de link: http://forum.girlscene.nl/forum/school/cpe-tekenen-2014-291466.msg274669391.html#msg274669391
Ik doe pompeus !
Ik doe VMBO-TL, en dan Kunstvak-2/tekenen. Wij hebben als thema Roem, en oh god wat moet ik daar mee. Ik dacht eerst aan een soort “verkeerde roem”, een berucht iemand met een soort van kroon op, maar mijn docent tekenen benoemde berucht expliciet als “geen roem”.
pff.
Ja ik heb ook roem! Totaal geen idee…