Onderwerp voor afstudeerscriptie HBO-Rechten

Hallo allemaal,

Ik studeer HBO-Rechten en begin vanaf februari 2014 met mijn afstudeerscriptie (deze dient voor een organisatie geschreven te worden). Ik ben al druk aan het zoeken naar geschikte onderwerpen en organisaties, maar tot nu toe helaas nog zonder resultaat. Heb al een aantal onderwerpen bij verschillende organisaties aangedragen, maar bij allen was het helaas niet mogelijk om een dergelijk onderzoek te verrichten…
Nu ben ik benieuwd of jullie nog suggesties hebben voor (relevante) onderwerpen en of jullie ervaring hebben met het schrijven van een afstudeerscriptie voor de opleiding Rechten? Rechtsgebieden die mij aantrekken zijn: personen- en familierecht, strafrecht en jeugd(straf)recht.

ik hoorde van een docent dat hij iemand begeleidde die iets deed over eerwraak oid en dat de uitspraak dan eigenlijk nooit ontslag van alle rechtsvervolging was zegmaar. dat is ook best interessant.

Bedankt voor je reactie! Klinkt interessant, zal er even wat nadere informatie over zoeken :slightly_smiling_face: