Onderwerp spreekbeurt

Heee,

Weet iemand een goed onderwerp voor een Engelse spreekbeurt? Het liefst iets wat ook Engels is. :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:??

Pfoei, moeilijk hé, zelf nadenken… Er zijn wel duizenden onderwerpen waar je het over kan doen, je hoeft alleen maar een beetje om je heen te kijken.

Ik heb mijn Engelse spreekbeurt een keer over schooluniformen gehouden. We moesten namelijk een onderwerp kiezen waar over we konden discusseren.

Maar je kan het ook over een goed doel houden, of over een ziekte. Of wat me ook wel leuk lijkt… een soort voorlichting wat je moet weten en zien als je naar een bepaalde stad gaat. Parijs of Londen ofzo.

Ja, Londen is wel leuk, maar dat had iemand anders al gedaan. :frowning_face: Misschien een persoon of serie?

Ja, ik had het een keer over Charmed gedaan. Daar was de lerares ook fan van. Had ik dus mooi een goed cijfer ^^

Je zou het dus wel over een serie kunnen doen, maar je moet wel meer vertellen dan alleen de inhoud. Bijvoorbeeld met Gossip Girl over de kleding enzo. Over een persoon zou ik het niet zo snel doen, of het moet iemand zijn die van alles en nog wat doet.

friends!

is wel amerikaans maar dat mag vast ook?

een vriendin van mij die moest vandaag ook haar spreekbeurt engels, ze deed het over de verschillen tussen Engeland en Nederland. De leraar vond het een goed onderwerp :wink: