Onderwerp spreekbeurt?

Hei, ik moet voor nederlands een spreekbeurt maken op powerpoint en hij moet ongeveer 5 minuten duren? Iemand een leuk idee? Moet er dus in ieder geval 5 minuten over kunnen vertellen.

x

racisme

toevallig iemand geholpen vandaag met zn spreekbeurt, hij geeft het over de uitvinder van de telefoon en over de telefoon toen & nu :slightly_smiling_face: best interessant

Ik neem aan dat je op de basisschool zit. Destijds deed ik het over anorexia, obesitas, roken en de invloed hiervan op de mensheid en over het jodendom. Eigenlijk best grote onderwerpen voor een spreekbeurtje van 5 minuten. Je kan ook iets doen met een actuele gebeurtenis? Of een klein onderzoekje houden, bijvoorbeeld over de algemene kennis van rekenen. Zijn jongens of meisjes beter? Doe een testje op school bijvoorbeeld hierover :slightly_smiling_face:

In plaats van een powerpoint is een prezi ook een leuk idee moet je maar even op googlen. Verder over een actueel iets, misschien vluchtelingen? En wat mensen boven mij hebben gezegd is ook leuk.

Ik geef mijn leerlingen het advies altijd over hun huisdier een spreekbeurt te doen. Zit je niet op de basisschool waar ik vanuit ga, kies dan een sport waar je op zit of een hobby waar je veel van weet.

ik zou wel iets kiezen wat niet zo populair en uitgemolken is
hierdoor ben je boeiender en krijg je meestal een hoger punt
niemand zit te wachten op een 100e spreekbeurt over de kat, het konijn, handbal en anorexia.
Teminste dit is wat ik altijd ervaren heb.

Ik had ooit een spreekbeurt over aardappels gedaan en daarna chips uitgedeeld :stuck_out_tongue: en ook ooit eentje over kauwgom en daarna dat dus ook uitgedeeld, vonden mijn klasgenoten iig heel leuk.