onderwerp sectorwerkstuk

wie weet er een leuk onderwerp voor het sectorwerkstuk met de sector economie?

ik heb ook de sector economie gedaan!
Ik heb toen met mijn groepje reclames opgezocht… bijvoorbeeld een reclame van red bull en van een goedkoop (onbekend) energydrankje. Die reclames hebben we met elkaar vergeleken. Ook hebben we onderzocht waarom de mensen voor het ene product gaan en niet voor het andere. We hebben van al die reclames een film gemaakt en er tussendoor dingen over verteld.
Toen wij het moesten presenteren hebben we ook een colatest gedaan. We hadden vier verschillende merken cola gekocht. Van goedkoop tot duur. Die cola hebben we in verschillende bekertejs gedaan met de nummers 1 tm 4 erop. De mensen die kwamen kijken bij onze presentatie moesten eerst op een blad invullen welke cola zij het lekkerst vinden zonder nog geproefd te hebben. Of tewel… zijn zij beïnvloed door reclame? Daarna moesten ze van ieder bekertje een slok nemen en opschrijven per bekertje wat ze ervan vonden. Ook welke zij het lekkerst vonden. Die colatest vonden de mensen erg leuk en werd zeer gewaardeerd door onze leraren!
Veel succes ik hoop dat je hier wat aan hebt!

de economische crisis misschien?
economische verschillen tussen Europa & Amerika
zoiets misschien

ik heb zelf zorg en welzijn en ik heb als onderwerp verslavingszorg. misschien kan je er iets mee?

Wij kregen een hele lijst met onderwerpen erbij

Ik had aardrijkskunde… over Dubai!

Wij hadden laatst bij economie over het geld dat naar de derdewereldlanden gaat. En over in hoeverre dat hulp is en niet alleen maar een investering. (want dat is het dus ook) Ik vond dat op zich wel interessant. Maar het is niet echt een ‘leuk’ onderwerp, hehe.