onderwerp PWS biologie

Hey meiden,
Ik zit met een probleem.
Aankomende vrijdag moet ik een onderwerp voor mijn profielwerkstuk biologie inleveren bij mijn leraar.
Nu ben ik al 2 maanden heel erg aan het twijfelen, want ik maak het mezelf heel erg moeilijk.
Er moet een praktisch onderzoek worden gedaan, dus ideeen daarvoor zijn ook heel erg welkom. :flushed:
Ik wil het wel doen over de mens, dus dat is alvast een handvat.
Ik heb verder zitten denken over het verschil tussen mannen en vrouwen (maar dat was volgens mn leraar veel te breed) en aan pijn (ik ben bang dat dit ook te breed is).
Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen?
Thanks! :kissing:

Misschien zou je iets kunnen onderzoeken over de manier waarop mannen en vrouwen met pijn om gaan. Wie heeft er sneller pijn, en wie gaat er sneller naar de dokter? Maar ook met wat voor klachten ze naar de dokter gaan voor hetzelfde probleem. Denk aan bijvoorbeeld hartklachten, maag- darmklachten enzovoort. Ik zou 't anders ook niet weten!

Ik had als PWS onderwerp tanderosie, je zal misschien denken 'Jeetje, daar kan je niks mee;. maar integendeel, het was een heel interessant onderwerp.
We hebben onderzocht in het theoretische deel hoe het ontstaat, wat de gevolgen zijn(mentaal en lichamelijk), biologische achtergrond, preventie en wat er gebeurd als je het hebt.
Als praktisch deel hadden we dieren/melk/volwassen tanden, in verschillende dranken (ph waardes) gelegd en gekeken of de tanden echt lichter werden. als gevolg van tanderosie.

Dit mag in het algemene pws-topic