Onderwerp Profielwerkstuk

Ik heb moeite met het vinden van een leuk/goed onderwerp voor mijn profielwerkstuk. Ik wil samen werken met mijn vriendin uit een andere klas, dat is geen probleem tot nu toe want we hebben veel dezelfde tussenuren. Verder wonen we ook vlak bij elkaar en zitten we op één lijn. Nou wat is dan het probleem, zul je denken…
We hebben namelijk twee totaal verschillende profielen. Het vinden van een geschikt onderwerp is daardoor wat moeilijker. Ik moet een vak uitkiezen (1) en zij moet een vak (2) uitkiezen, daarna moeten we een gepast onderwerp vinden dat bij de beide vakken past.

(1) geschiedenis, aardrijkskunde, duits (weet niet zeker, of dat wel mag)
(2) biologie, natuurkunde, scheikunde, wiskunde (B.)

We hadden al een paar ideetjes (zoals ‘De evolutie van de mens’ – combinatie van geschiedenis en biologie). We zoeken vooral naar een onderwerp waar je veel over kunt vinden, en als het ook nog eens een leuk onderwerp is dan is dat mooi meegenomen. We moeten 2 onderwerpen zien te bedenken (eerste en een tweede keus)

Je zou zeggen: Stap naar een leraar! Maar geen van allen weet eigenlijk precies hoe alles werkt. En bij de voorlichting zei de ‘vent’ die dit alles ‘leid’ (zegmaar) dat je altijd bij leraren terecht kunt voor ideeën en zo. Nou, ik dus naar mijn leraar geschiedenis toe. Zat hij me echt met een dom ‘Ehh, uhh’-gezicht aan te kijken en zei ie later dat we zelf op onderwerpen moeten komen. Bij onze geweldige (kuch) leraren kun je dus helemaal al niet terecht, waar moeten we dan hulp vandaan halen? We wilden ook al naar de leider van dit alles gaan maar die man is echt zowat spoorloos verdwenen. Het ene moment had ie een vergadering, het andere moment les (en wilt ie niet gestoord worden). Bah, ik vind het echt niet leuk meer. Maar goed, het moet allemaal maar. Nu hoop ik dus ook dat ik met mijn vriendin kan blijven samenwerken want volgens mij is er niemand meer ‘vrij’ met hetzelfde profiel als ik. Aan het eind van de 4e klas waren de meesten al bezig van: Ik wil met die profielwerkstuk doen, blablabla. En dan doen we het over dit of dat… *zucht*