Onderwerp presentatie

Hallo meiden!

Over een paar weken moet ik een presentatie Frans houden. Natuurlijk moet ik een onderwerp hebben, die gerelateerd is aan Frankrijk. Maar nou probeer ik dus de onderwerpen als Stokbrood, wijn en de Eifeltoren te vermijden. Heeft een van jullie nog een origineel idee? Ik zat zelf te denken aan Disneyland Parijs, maar ik weet niet of dat goedgekeurd zal worden.

Alvast bedankt!

Coco Chanel,Jeanne D’arc, Napoleon… Zijn wel alleen maar mensen

• Le Musee d’ Invalides in combinatie met Napoleon.
  • De catacomben

Eén van de bekende franse modehuizen/merken.

Ik ben er even bij vergeten te melden dat het maar 2 à 3 minuten mag duren. Catacomben vind ik echt een leuk onderwerp, maar ik denk niet dat ik dat er doorheen kan jagen in een paar minuten.

Miss over die museums daar… Bijvoorbeeld het Louvre.

Een beroemd Frans persoon ofwel uit de geschiedenis ofwel een celeb? Een Franse voetbalclub?

Franse gewoontes? Of een Frans tv programma of boek…?
Een Franse plaats is misschien ook wel leuk

-Jeanne d’Arc.
-Franse film(s); Le petit Nicolas (een fantastische film, geniaal), Amelie, Il y a longtemps que je t’aime.
-Die leuke grotten in de Dordogne (die zijn best tof, ik ben er zelf geweest (Gouffre de Padirac, ik vond dat een hele mooie grot).
-Kristin Scott Thomas. Die komt eigenlijk uit Engeland maar is op haar 19e in Parijs gaan wonen en woont daar nog steeds. Ze maakt best veel Franse films (Il y a longtemps que je t’aime, Contre toi, Crime d’Amour, Ne le dis personne en nog wel wat…) Ze beschouwt zichzelf ook meer Frans dan Engels.
-Philippe Claudel. Een Franse schrijver. Ook niet een slechte, hij heeft best wat goede boeken geschreven en heeft de film Il y a longtemps que je t’aime gemaakt (ik praat vandaag veel over die film geloof ik).
-Lille. Geniaal stad. Mooie gebouwen. Perfect voor een wat warme/zonnige lente dag. Dan is het ook weer niet té warm. Leuke winkels, Rem Koolhaas (heet die vent nou zo?) heeft er ook een groot winkelcentrum ontworpen. Het citadel is leuk en een stadstour met gids is er ook tof (again allemaal eigen ervaring, ik vond het fantastisch).
-Als je van manga en anime houdt; Frankrijk is na Japan de grootste distributeur van manga. In bijna elke supermarkt kun je wel manga vinden.
-De Fransen die geen Engels kunnen leren.
-Het Franse schoolsysteem. Verschillen en dingen die eventueel beter zouden kunnen (als je dat zou kiezen en je hebt vragen ik weet er wel het één en ander van en ken iemand die er nog veel meer van weet).
-Voor de taalfreaks: Hoe de taal ontstaan is en invloeden ect. Engels en Frans hebben veel van elkaar gejat. Nederlands heeft er ook een handje van.
-Franse muziek (ik gooi even van allerlei genres erin): Zazie, Superbus, Zaz, Véronique Sanson, KYO, Alizée, Renan Luce, Victoire (nee, mijn forumnaam komt er niet vandaan) en dat type van Alors on danse (wiens naam ik steeds vergeet).
-Le petit prince en de schrijver ervan?