Onderwerp om over te schrijven?

Voor mensen die inspiratie nodig hebben (like me!)

Oke, mijn ideetjes:

• Loverboys
  • Anorexia
  • Iets heeel anders, als iemand die een andere wereld ontdekt of zo
  • Zo`n echte bitchlit

Maar verder weet ik niks. Pff. Puff…
Someone?

Ik zou zoveel mogelijk proberen te schrijven over iets wat je zelf, of van dichtbij hebt meegemaakt. Het lijkt me bijvoorbeeld heel moeilijk om je in te leven in iemand die anorexia heeft, als jijzelf daar niks mee te maken heeft.

Verder hou ik het liefst van zo gewoon en cliché mogelijke ontwerpen (verliefd op je beste vriend ofzo) en daar dan een hele draai aangeven door bijzondere details.

Vakantie, ziektes, de dood, een bijbaantje waar rare/leuke dingen gebeuren, het leven van een model, etc. is echt heel makkelijk te bedenken hoor :d

Ik schrijf gewoon over wat in mij opkomt… Als dat gaat over dingen waar ik niet heel veel verstand van hem, onderzoek ik dat eerst, zodat mijn verhaal realistisch blijft n___n

Vaak krijg ik gewoon een zin of een paar zinnen in mijn hoofd, waar ik omheen kan schrijven.

Holebi’s.
Instelling / leefgroep.

Of misschien een verhaal over ’ hoe gebruik ik de zoekfunctie '.
Like this ;
Topic ‘Ideen opdoen voor verhalen’ ( 6 reacties )
Topic ‘Ideetjes’ ( 10 reacties )
Topic ‘Waar haal jij je inspiratie vandaan?’ ( 29 reacties )

Heb de links die ik hierboven heb gepost voor je samengevat ;
Liefde
Vriendschap
Problemen ( bv verslaving, eetstoornis, depressie,…)
Grappige verhaaltjes ( bv korte verhaaltjes die je dan kan bundelen )
Griezel ( spannende verhalen )
Je eigen leven
Het leven dat je zou willen hebben
Perfecte Amerikaanse meisjes [brainless chicklit, maar oke]
Fantasiewereld
Actie
meidenverhaal
moord en mysterie
magie

Waar doe ik inspiratie op ;
Toekomst
Verleden
School
Vrienden
Thuis
Straat
wat je ziet op TV
'S avonds in je bed
Dromen
andere boeken die je gelezen hebt

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Waar doe ik inspiratie op:
Muziek
Buiten(het horen van de regen, of zien van de bliksem geeft me woorden, net als de weerspiegeling van het hoge gras in het gladde, zomerse water)
Sterrenhemel
Koffie.

Ik zou wel eens iets HEEL anders willen lezen.

De high school chicklit, verhalen gebaseerd op je echte leven, ‘oh mijn god ik heb zoveel problemen’, ritch bitch verhalen heb ik nu wel gezien hier.

Mensen, verzin eens iets heel anders!
En het valt me op dat als hier een ‘eng/spannend’ verhaal gepost wordt, dat al gauw op ‘eng voor groep acht’ niveau zit… (ik weet dat het moeilijk is, ik zou geen horror/suspense kunnen schrijven, maar toch).

Doe een urban fantasy, een psychologisch verhaal, een actie-avontuur verhaal, een echt spannend mysterie…

Ja, ik hou ook meer van fantasy en spanning in verhalen, ben echt verslááfd aan fantasy verhalen, mijn boekenkast zit er vol mee.
Toch schrijf ik sneller een chiklit en cliché verhalen -stnadaard "meidenverhalen, om het even duidelijk te maken- ik weet niet waarom, het schrijft makkelijker, denk ik. Ik vind namelijk dat ik zelf niet heel goed ben in spanning opbouwen, dus oefen ik eerst met ander soort verhalen… Het enige verhaal, van het genre fantasy, waar ik wel een beetje trots op ben, is “zonlicht”(die ik hier ook gepost heb) maar dat is een heel kort verhaaltje…

Up.

Persoonlijk heb ik een hékel aan clichéverhalen. Het is wel grappig en zo, maar ik vind het toch te voorspelbaar. IK lees liever dingen die mss niet grappig zijn, maar wel goed geschreven en boeiend. En ik geloof dat zoiets makkelijk te bereiken is, denk gewoon even na. Zet ff muziek op, lig op je bed en denk na wat JIJ graag leest en richt je daarop. Succes.