Onderwerp gezocht.

Iedere schrijfster herkent het, je wil schrijven, maar je weet niet waarover. Ik zou graag weer willen beginnen met een boek, dus geen kort verhaal. Hoe doen jullie inspiratie op? Ik zit nu namelijk al ongeveer 2 weken met een leeg bestand… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wat ik zelf heb gedaan is een lijstje maken van alles wat ik leuk vind. Boeken, tv-series, films, muziek, waargebeurde dingen, inspirerende personen, mooie quotes - maakt niet uit wat, alles wat ik leuk en interessant vind, alles wat mij bezighoudt. Bij al die dingen ga ik dan na wát ik er precies zo leuk aan vind. Waarom vind ik dat boek leuk? Of waarom spreekt dat personage mij zo aan? Etc. etc. etc. Als jij weet wat je leuk vindt om te lezen of om naar te kijken, dan weet je ook wat je leuk vindt om over te schrijven.
Misschien zie je wel een patroon ontstaan, of misschien zijn het allemaal hele verschillende dingen die je leuk vindt. Het leuke is dan om te proberen dingen uit jouw interesselijstje met elkaar te combineren om op die manier een nieuw verhaal te creëren. Het voelt misschien als stelen, maar je pakt maar kleine beetjes van elk ander verhaal, en uiteindelijk is jouw verhaal heel anders. Sterker nog, je zal merken dat je eigenlijk al snel aanpassingen gaat maken aan de dingen die je ‘steelt’, om het beter in jouw verhaal te laten passen of omdat je geïnspireerd raakt en zelf met nieuwe ideeën komt om het verhaal aan te vullen.

Dat is wel een hele goede tip, dankjewel! Al is het ook nog moeilijk zat om te bedenken wat ik nou écht leuk vind… Hahaha. Ga er mee aan de slag! :slightly_smiling_face:

misschien over iets wat je zelf hebt meegemaakt (en dan wat aandikken natuurlijk :flushed: )

Hahaha, ja een autobiografie is ook altijd nog een optie inderdaad. Moet ik wel even wat spannends meemaken in mijn leven. :grinning_face_with_smiling_eyes: