onderwerp duits

Hey meiden,

Waar denk je als eerste aan als je het woord Duitsland hoort?

Ik moet een spreekbeurt houden in het Duits over iets dat te maken heeft met Duitsland. Het mag van de lerares alleen niks droevigs zijn zoals 2e wereldoorlog, jodenvervolging, anne frank etc.

Voorbeelden die ik zelf al had bedacht waren Bratwursten, (aprés)skiën, Berlijnse muur alleen veel verder kom ik niet, en wil graag iets originelers ;$
Iemand ideeën? :stuck_out_tongue: Het mag echt alles zijn…

Streetart.

Berlijn, Brandenburger Tor, Het zwarte woud? :stuck_out_tongue:

De Donau in het zwarte woud, hun accent , aan die ene duitse programma op Ned3 ik weet de naam ervan niet meer :’) .

en mijn ouders zijn vorig jaar op weekendje geweest met nog wat vrienden en ze hebben bergen beklimd en ook geshopt ( in de solden ;3 ) en daar is ook een mega grote en mooie dierentuin (:
ik weet alleen de naam van de stad niet meer .

Oorlog.

Ik kijk teveel National Geographic :’) Dan gaat het erg veel over de oorlogen, en het is bijna altijd over Duitsland.

En als 2e de kerstmarktjes, waar ik geweest ben.

Dankjuwel allemaal :slightly_smiling_face:

Nog meer ideetjes ?

neuschwanstein, supermooi kasteel waar ik ooit ben geweest op vakantie toen ik 10 was. ik vond het prachtig, maar van de rondleiding snapte ik geen reet natuurlijk.

bratwurst, aangezien dat constant in de klas word gezegd tijdens duits.

Swaffelworst. Oke, iedereen die op Pinkpop is geweest moet dit ooit zijn tegengekomen. Het doet me denken aan Duitsland want het zijn gewoon hele lange braadworsten.

Maar nu even serieus :’) Kerstmarkten, bier…

BIER.

bij duitsland denk ik aan bier en braadworst haha:)
en aan verschrikkelijk saaie vakanties in een huisje boven op een berg.
NEE
nu serieus. KOEKOEKSKLOKKEN.
ik meen het. ik ben in duitsland geweest, in schwarzwald, en de koekoeksklokken zijn niet te tellen daar:'DD

the baseballs ofzoiets? die maken die 'oude’covers van liedjes, zoals rihanna, ze zijn duits dacht ik.