Onderwerp betoog

Weet iemand een goed onderwerp voor een betoog? Ik moet er binnenkort 1 houden. Een betoog is ( Ik weet niet een zeker of het klopt) Tekst met voor en tegen argumenten over iets. Bijvoorbeeld drugs. Ik wil een onderwerp dat niet zo standaard is. Iemand?? Plz help me

voor of tegen de doodstraf … ik weet wat een onderwerp :s maar wij zijn daar ook over bezig ^^ verder geen inspiratie
succes :slightly_smiling_face:

De 2de WO was zinloos ofzoiets?

alcohol moet pas vanaf 21 gedronken worden;
dat had ik bij mijn eindexamenbetoog als onderwerp
maar toen had ik al een tekst erbij uit de NRC

succes

Dankjewel… Doodstraf vind ik zo standaard… en het moet 50% voor en 50% tegen… Het is ook mondeling trouwens

Dat moet ik ook binnenkort, ik zat te denken aan euthanasie.

ik háat betogen. daar niet van.
Maar iets over hoofddoekjes, werd bij ons behandeld in het boek (3VWO).

Doe het over school uniformen. Moet je even zoeken onder minster donner+ schooluniformen:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/articleview/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/10_oktober/01/binnenland/1001_1945_Donner_schooluniformen.xml

Hier moest ik min betoog bij Engels over houden.

Over het Kyoto-protecol, daar ga ik mijn referaat over houden.

Klinkt interresant, Weet alleen niet wat t is :blush: Kan je t ff kort uitlegge xD

Hmm kan ook ja…

Ja dacht ik ook aan… Maar een meisje uit mijn klas heeft dt zegmaar pas gehad met dr moeder… 3 maanden trug .
T is dus niet leuk om dan te zggn waarom je er tegen bent. Want ik ben dr eigenlijk tegen

Zou je dat dan wel doen? En het is ook best wel standaard(bij ons had dat onderwerp niet gemogen)

Welke bedoel je prcies e_kid?

ik heb dat binnenkort ook. Mijn groepje houd het over het rookverbod…

Of je het wel over euthanasie zou doen. (ook ivm het meisje)
Ik weet nog dat er bij ons in de klas een aantal onderwerpen niet mochten omdat die te standaard waren zoals, abortus, drugs, euthanasie, doodstraf etc.

Ohh … Bij ons mocht alles… mr die ga ik zowieso niet doen

(betoog is dat je het ergens mee eens of oneens bent, en dat je jouw mening met argumenten ondersteund. wat je zei met voor èn tegenargumenten benoemen, dat is meer een beschouwing)

ik had een betoog gedaan over het rookverbod, en of het reëel was dat kroeg-eigenaren er tegenin gingen/gaan (maar dit onderwerp moest, had de docent al uitgekozen)

ik moest ook zoiets doen, ik had het over de 1040 urennorm gedaan…

Ik moest met kerstmis een betoog schrijven van 3 uur, pff! Het onderwerp was: Het rookverbod in de horeca is een goede zaak. En verleden jaar moesten we een betoog houden, toen was het onderwerp: Er moeten meer maatregelen genomen worden tegen zinloos geweld.