onderwerp betoog

Hee!

Ik moet een betoog voor de klas houden over een maatschappelijk, actueel onderwerp voor een cijfer dat meetelt bij mijn examen. Maar ik kan gewoon echt geen onderwerp bedenken. De standaard onderwerpen (monarchie, kabinetsformatie, hoofddoekjes etc.) zijn al uitesloten, aangezien die al door mensen gekozen zijn.

Ik heb al gezocht in het forum, maar daar zijn alleen maar topics uit 2008/2009, en aangezien het een actueel onderwerp moet zijn en je er een recent artikel bij moet hebben, heb ik een nieuw topic aangemaakt!

Dus iemand suggesties? :pensive:

zoek eens rond op www.nu.nl , ook bij opmerkelijk of wetenschap ofzo. :slightly_smiling_face:

Witte scholen/zwarte scholen
Stemrecht/kiesrecht
Privacy/veiligheid

Beetje cryptisch opgeschreven hier, maar je snapt me wel denk ik .XD

Betoog dat Wilders Nederland belachelijk maakt. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik moet precies hetzelfde, haha! Wilde net gaan zoeken, maar ik dacht ook al dat het alleen oude topics waren… Upje dus!

Dankjulliewel!
Toch nog even een upje! :slightly_smiling_face:

Ik denk dat ik het vrouwenquotum doe, en dan niet alleen in het kabinet maar in het algemeen. Het kabinet maakt het wel weer algemeen, haha. Volgens mij heb ik ooit een documentaire gezien over vrouwenquota in andere landen etc., dus misschien kan ik die nog vinden…
Heb jij ondertussen al iets?