Onderwerp Betoog?

Ik heb al rondgezocht op Google en Girlscene zelf maar ik krijg maar niet een onderwerp waarvan ik denk: “Hier kan je mensen nou echt mee boeien”.
Ik zoek dan niet standaard dingen zoals: - Alcholverbod voor mensen tot 18
of afschaffen monargie.

Ik heb wel wat:
-Voor/Tegen abortus
-Regering moet wallen afschaffen
-Homostellen moeten makkelijker een baby kunnen adopteren
-Geslachtsverandering moet kunnen

Please help!
Morgen moeten we het onderwerp al inleveren maar je heb dan nog een maand om dat te veranderen.

xXx

Ik weet niet hoe jij Google en Girlscene afzoekt… Maar zelfs hier zijn al een aantal betoog-topics geopend! En ook komen er verschillende onderwerpen tevoorschijn bij Google o.O

Ik heb mijn betoog laatst gedaan over dat nederland steeds meer een beeldcultuur wordt (jeweetwel, kranten worden vervangen door het nieuws, films door boeken, etc. etc.)
valt best te doen, kreeg er 1000 woorden over vol in 2 lessen en had niet eens research gedaan (hoefde ook niet)

Ik doe het over het heersende schoonheidsideaal. Is ook best actueel dus misschien is dat iets?

ik zoek ook een niet standaard onderwerp,
lastig

Ik zeg toch ook dat ik maar niet iets kan vinden wat niet te standaard is.
En het moet wel bespreekbaar blijven, en shockeren vind ik geen probleem :grinning_face_with_smiling_eyes:

Of Turkije toegelaten moet worden tot de EU.
Heb ik ook gedaan en er is veel over te zeggen.

Abortus is, hoewel interessant, ondertussen ook best een standaard onderwerp, net als orgaandonatie.

Ik had mijn SE betoog over het verlagen van de leeftijd waarop jonge transseksuelen hun hormoonbehandeling mogen beginnen van 16 naar 12. Dat is iets wat ik zelf heel boeiend vind, gender issues, en het is iets wat nog niet héél erg uitgekauwd is.

Herinvoering van sociale of militaire dienstplicht, ook best actueel en niet erg standaard.

Er stond vandaag iets in de krant over CO2 opslag onder de gemeente Barendrecht o:

Aanvulling: De Tweede Kamer heeft toestemming gekregen om Barendrecht als ‘proefkonijn’ te gebruiken om onder de gemeente Koolstofdioxide op te slaan. ^^

Ik heb al wat gekozen:
Gevangenisstraf of initatief (Is een inititatief voor een gevangenschap beter dan het gevangenschap zelf?)
Alsnog bedankt :slightly_smiling_face:

Moet wel nog even wachten op goedkeuring.