Onderweg!

Hee meiden,
voor me eindwerkstuk van bevo moet ik iets maken \ schilderen etc…
over het onderwerp Onderweg.
Bijvoorbeeld onderweg in de lucht of in een ander land etc.
maar ik heb echt geen inspiratie…
weten jullie iets leuk?
alsvast heel erg bedankt !

teken de landen waar je graag heen wilt, weg met hotels en vliegtuigen.

Weet je wat een letterbak is? Anders zoek eens op internet hoe het eruit ziet, te koop bij de xenos. Je kunt foto’s maken van dingen die je opvallen als je onderweg bent, of plaatjes over reizen etc. Die plak je er dan in. Je kunt ook aan de buitenkant, de rand zeg maar, beplakken met plaatjes of bijvoorbeeld met een landkaart/routekaart !

Hopelijk snap je wat ik bedoel, succes! X

Neem een landkaart. Plak die op een houten plank. Random spijkers inslaan. Gekleurde draad een soort weggetje maken om die spijkers. En plak allemaal losse dingetjes zoals vliegtickets, treinkaartjes foto’s van vliegtuigen, auto’s en ook een stel vakantie dingetjes. Zoals een strandbal :3

Tenminsten. Daar denk ik aan bij zo’n opdracht :stuck_out_tongue:

ik moet ook voor mijn eindexamen tekenen een opdracht maken met het onderwerp onderweg. Ik ga een engel maken die naar de hemel/lucht (wat je ook wil) gaat en dat je dan de wereld ook van bovenaf ziet. En die engels is dan mijn nichtje die vorig jaar is overleden. ik ga dit trouwens schilderen

ik heb dit thema ook als eindopdracht.
ik heb tekenen.

ik heb al een paar ideeën:

• een travel journal. ik teken het boek dan vanaf de voorkant, het boek ligt dan open.
    ik teken dan verschillende dingen die uit het boek steken.
    bijvoorbeeld: big ben, mickey mouse oortjes, ballonnen, vogels die wegvliegen, vliegtickets enz. dingen die je bijvoorbeeld op een wereldreis meemaakt of mee te maken hebben.
  • een koffer. hieruit steekt een berg met daarop een auto en nog meer verschillende vakantie dingen zoals vlaggen enz.
  • ik weet nog niet precies hoe maar, de levensweg van iemands leven.
    je ziet dan de luiers, eerste tandje, gala, rijbewijs, trouwringen enz.
    het levensverhaal van iemand die ‘onderweg’ is naar het einde.
  • iemand die aan het auto rijden ziet. maar je tekent wat hij ziet. dus: de stuur, een hand en deel van de binnenkant van de auto. door het ruit zie je dan een uitzicht. bijvoorbeeld: een lange weg, heuvels, bergen, bos etc.

dit zijn een paar ideeën waar ik aan zit te denken, misschien kan je hier inspiratie uithalen ofzo?
succes trouwens!

Of een grote landkaart met dan een aantal tipische dingen bij een aantal landen. Zoals idd een eifentoren, vrijheidsbeeld, molen, kan verder even niks bedenken.

echt leuke ideeen allemaal, thanks ! xx

Ik heb ooit zoiets moeten maken en ik heb een landkaart gemaakt van klei, zo half opgevouwen
maar dan alles wat er op die kaart stond heb ik in 3d erop gemaakt. Alsof het leven zich dus afspeelt op zo’n half opgevouwen landkaart

.

JA! Ik heb dat examen maandag. Oke, ik ga de evolutietheorie natekenen.
Alleen dan:

• moeders buik naar geboren
  • geboren naar peuter
  • peuter naar kind
  • kind naar tiener
  • volwassenheid naar oudere
  • oudere naar de dood
  • dood naar de hemel.

Dit schets ik allemaal op a4tjes en dan plak ik het op een groot vel. Ik ga er wat plaatjes bij plakken zodat het wat kleur heeft, en de rest tekenen. Succes!

Denk ook zeker aan alle voorstudies. Schetsen, verfproefjes, moodboards… Is echt al de helft van je examen!

dankjulliewel!!