Onderste wimpers ineens weg!

oh mijn god, ik keek net in de spiegel… aan één oog zijn de helft van m’n onderste wimpers weg :s echt aan één helft ook gewoon :s Ik heb echt geen idee wat er gebeurd is… ik paniekeer een beetje want ik vind het opvallen o_0 Ik heb quasie zwarte wimpers dus vandaar. Weet iemand hoe dit komt? Allemaal in één keer toevallig uit gevallen misschien? Ik heb voor de rest niks geks gedaan ermee dus ik begrijp er niks van o_0

Je wimpers wisselen sowieso om een bepaalde tijd om, denk dat je net de pech hebt dat een hoekje uitgevallen is, ipv wimpers over de hele rand zeg maar.

Er zit af en toe nog wel 1 wimper, dus het zou wel kunnen wat je zegt. Maar ik heb dus een breedte van 1,8 cm wimperloos… vind ik toch vrij veel voor jouw theorie D:

Ja, dat is inderdaad wel wat veel. Al moet ik zeggen dat ik ook weleens echt een gat in mijn wimpers heb gehad!

Draag je vaak mascara? En haal je het er altijd af of laat je het zitten?
Het kan afbreken of door het gewicht kan het uitvallen. Niet meer elke dag mascara dragen kan al verschil maken voor sommigen.

Elke dag, maar nooit op m’n onderste wimpers. Ik haal het er elke avond ook gewoon weer af…

Huil huil, ik zat vanochtend ook in m’n oog toen ik er ineens een plukje wimpers uittrok :bored: Ik schrok me dood, maar had idd veel mascara op gehad gisteren. Ik douche altijd 's avonds (alleen gisteren niet), dus de meeste mascara gaat er onder de douche al af, maar niet alles. Als ik het schoon ga maken met een watje valt er ook wel eens een wimper uit, dus ik ben bang dat als ik het elke dag ga doen, ik geen wimpers meer overhou :flushed:
Maar ik heb geen idee waar het bij jou door kan komen!

Draag eens een paar dagen niet? Ik draag maar 3x per week mascara omdat ze bij mij ook uitvielen. Nu ik het niet meer elke dag draag, heb ik daar nooit meer last van en geef ik ze tijd om bij te groeien.
Daarbij kan het op zich wel effect hebben op je onderste wimpers, als het bijvoorbeeld gaat om mascara die al vrij oud is. Ook valt de stof van mascara naar beneden.

Haha, makkelijk praten :'D
Ik snap wel dat dagelijks mascara niet goed voor je wimpers is, maar serieus. Smeer eens witte mascara op je wimpers en kijk in de spiegel: zo zie ik er dus ongeveer uit zonder mascara :cold_sweat:

Ik heb zelf een Sensitive variant van de Hema, die is ook vrij vloeibaar zodat je er niet veel van op hoeft te doen en je wimpers ook niet samenklonteren. Iemand nog andere aanraders?

Hoezo makkelijk praten, ik heb ook blonde wimpers. :dry:
Een eyeliner lost dat vrij gemakkelijk op.

Prima als je mascara wil blijven dragen, maar je riskeert zo wel dat ze blijven uitvallen.

Ohja en je kan je wimpers verfen. Tadaa.

Misschien ben je allergisch voor een make-up/oog/gezichts product. Aangezien je onderste wimpers veel kwetsbaarder zijn dan je bovenste wimpers kan het zijn dat zij er wel vatbaar voor zijn en je bovenste wimpers er “sterk genoeg” voor zijn.

Alleen eyeliner maakt je ogen juist kleiner. En dat ziet er helemaal onnatuurlijk uit :bored: