Onderste haarlaag

Ik heb dus gewoon aardig dik blond haar, alleen die onderste haarlaag is vaak onwijs droog, pluizig, en touwig. Hebben hier meer last van? Tips?

Vaker de puntjes laten bijknippen.

uitlaten dunnen en opletten dat je niet alleen haarspul in de bovenstehaarlagen smeert maar echt overal.

Als je het uit laat dunnen met een mesje heb je btw kans dat het nog meer gaat pluizen (A).

kan ook met de schaar

en mijn haar pluist ook vreselijk. maar even 1 ker met stijltang door en t is over.
wel goed beschermen!

wax op de puntjes…
x

Dat heb ik ook!
M’n hele haar is gezond; behalve die onderste laag… Die zit ook vol gespleten punten enzo.

I know dat het ook met een schaar kan, maar ik waarschuw haar voor wnnr ze het met een mesje doen…Mijn hele haar was toen verpest :pensive:".

Vooral niet te veel je steiltang gebruiken, want dat laat je haar heel droog lijken…

mijne ook, en weetje wat het *ahum* leuke ervan is, dat het nog 1 of 2 knipbeurten nodig heeft om te herstellen :@ betaal je dan 61 euro ofzo voor!! (met opsteken erbij) mja was te laat omer mee terug te gaan

Ik heb dat ook, en mn haar is ook helemaal gezond,
heb ook al vanalles geprobeert…

Je kunt het het beste laten uitdunnen en vaak de puntjes eraf knippen. Je kunt ook bij de kapper een verzorging ervoor vragen.

Plus conditioner gebruiken.

als tijdelijke oplossing kan je serum in je puntjes doen, ik heb zelf ook blond haar en daardoor ziet het er door veel serums snel vet uit, maar ik heb nu die van inecto en die is echt super!
En voor de langere termijn, naar de kapper bij laten punten, een goede conditioner gebruiken en regelmatig haarmaskers.

ja ook blond, en droge en gespleten punten…
en bij knippen, dan mag ik om de 2 à 3 weken naar de kapper…
en dan word me haar steeds maar beetjes korter…

maar wat wel helpt, je hebt van andrélon een soort balsem, ‘Lang haar’ heet het. voor gespleten haarpunten en makkelijker doorkambaar, en het ruikt lekker (ll)
dus ga dat ook maar weer kopen, de mijnde is op …

xx.

ja dat van lang haar heb ik ook!
van glis kur heb ik ook 'n spray en dat is echt een aanrader
je kan ook wat olijfolie in de punten doen en dat een paar uur laten intrekken en eruitwassen met conditioner
heb 't ook 'n paar keer geprobeerd en 't hielp wel wat