onderhuidse puistjes >.<

heeyheey,

nou heb ik een probleempje. ik heb een onderhuidse puist op mijn kin. ik heb dit wel eens vaker, en het vervelende aan die puisten zijn dat ze niet uittedrukken zijn en dus niet makkelijk weg te halen. dus, hebben jullie ook wel eens onderhuidse puisten en zoja hoe halen jullie ze altijd weg? graag tips want het irriteert me echt enorm en bovendien is het best pijnlijk.

'xx

Ik heb nooit puistjes en nu opeens eentje. En jawel een onderhuidse puist :’). Vreselijk, ik doe er niks aan. Wacht tot het vanzelf weg gaat.

@copyright_ oke, tjaa ik vind het altijd heel moeilijk om van mijn puistjes afteblijven dus het is niet de beste optie voor mij :stuck_out_tongue:

upje!

Verzorg je je huid wel goed? Goed reinigen enzo?? Ik weet anders ook geen oplossing

Zelf heb ik het ook soms… Maar ik heb een flesje Inderm van de huisarts, het helpt wel. Verder probeer ik er niet veel aan te zitten, ik heb namelijk het idee dat het dan zichtbaarder wordt.

Heb ik ook wel eens last van… Meestal heb ik er 1 of 2 op mijn rechterwang, en als ze dan eindelijk weg zijn komt de volgende al
Verder heb ik helemaal geen last van puistjes maar mijn wang ziet er niet meer uit, het heeft nu dus ook donkere plekjes.
Ik zat te denken om langs de huisarts te gaan, maar is dat niet wat overdreven voor 2 van die onderhuidse puisten? Ze komen wel steeds terug iig

Wauw onder welke steen kom jij vandaan?

Serieus nog denken dat het hebben van puistjes gerelateerd is aan of je je huid wel goed schoon maakt en verzorgd.

Oh nog even ot: ik zou er wel proberen van af te blijven. Juist als het puistje onderhuids zit en je gaat er aan knijpen e.d. heeft de ‘viezigheid’ om het maar even netjes te noemen geen plek om naar buiten te gaan. Mocht je het puistje dan toch kapot knijpen verspreid de viezigheid zich juist alleen maar onderhuids, en dat is iets wat je juist wil voorkomen.

Het lijkt me dat als je nooit je huid reinigt dat je dan eerder puistjes krijgt, maar oké.

Naja puistjes ontstaan van binnenuit. Dus je kunt je huid nog zo goed reinigen, als je eenmaal aanleg hebt voor puistjes blijven deze gewoon terug komen. Kun je scrubben en reinigen tot je erbij neer valt. En ik neem aan dat de topic starter er zelf ook wel aan gedacht heeft om haar gezicht gewoon te reinigen.

Ehmmmm rustig aan hoor… het is belangrijk om je huid goed te reinigen en veel meiden doen dit niet (goed) of doen dit niet met de juiste producten

Opzich voel ik me redelijk rustig. Yup kan er mee door!

Dat kan misschien zo zijn. Maar als de topicstarter er zo mee bezig is met die onderhuidse puistjes dat ze er een topic voor aan maakt (dat wil in mijn ogen zeggen dat het voor haar een issue is, en dat ze er mee zit dat ze ze heeft), dan heeft ze er vast wel aangedacht om haar huid goed te verzorgen :slightly_smiling_face:

Dat puistjes alleen veroorzaakt worden doordat je je huid niet goed verzorgt is gewoon achterhaalt. Als ik eerlijk ben, denk ik zelfs dat de meeste mensen met een “probleem” huid om het zo maar de zeggen, meer met hun huid bezig zijn (als in schoonmaken en verzorgen e.d.) dan mensen die een mooie egale huid hebben.
Die het hebben van die egale huid dus als vanzelfspreken beschouwen.

Let wel, ik schreef de meeste mensen, en het is maar iets wat ik denk. Geen bewezen feit of iets dergelijks.

Gebuik tea tree ! De Face Wash en de creme. Het werkt echt héél goed tegen puistjes, na een dag is het bij mij al een stuk minder als ik het gebruik.

Wow, veel reacties en een halve ruzie ineens xd

Het is niet mn allergrootste probleem ever, maar ik vind ze gwn vervelend en vroeg mw af of jullie iets weten waardoor ze snel weggaan en geen pijn meer doen.

Ik reinig en scrub mn huid wel goed trouwens.

Iedereen trouwens bedankt voor de reqcties, kan nu nietvgoed reagerenvomdqt ik op mn mobiel zit, dat doe ik morgen wel. :slightly_smiling_face:
X

Afblijven. Ja het is lastig, maar als je gaat knijpen komt er toch niets uit, blijft hij langer zitten en krijg je een wondje en dus litteken.

Ik las ergens dat je een heet/warm washandje erop moet leggen, zodat de puist na een tijdje als het ware ‘naar boven komt’. Dan kan je hem uitknijpen.

ik ga die washandjes tip proberen en voorderest toch maar proberen eraf te blijven.

iedereen bedankt voor de tips!

x

Oh ik heb ze ook altijd in mijn kin, van die onderhuidse.
Ik doe er niks aan. Je ziet ze niet, maar ze doen wel verrekte pijn, maar het trekt vanzelf wel weg.

Bovendien ziet mijn huid er beter uit sinds ik er zo weinig mogelijk met mn vingers aanzit.

Ik heb er wel eens zinkzalf op gesmeerd, dat hielp ook wel een klein beetje.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
wauw dat was even grappig