Onbetrouwbare Marktplaats-Verkopers

Naar aanleiding van een Marktplaats-akkefietje vroeg ik me af of het hier op GS niet ook een goed idee kan zijn om ook een lijst van onbetrouwbare Marktplaats Verkopers te maken, naast de lijst van be- en onbetrouwbare (ver)kopers op GS. Weet niet of hier behoefte aan is? Zo niet mag er een slotje op hoor.

Anyway, laat ik dan maar beginnen:

Opgelicht door M. van Son (Sara) via Marktplaats
Betreffende M. van Son maakt haar eigen variatie van oplichting door niet ‘niets’ op te sturen, maar kapotte spullen te verkopen onder vermelding van nieuw.
Sara, zoals ze zichzelf noemt, plaatst haar advertenties onder het zoekwoord ‘egf’ welke bekend is onder de zogenoemde fashionista’s. Het gaat allemaal om kleding en tassen/assecoires.

Wie: Sara (?) M. van Son
Gebruikersnaam op Marktplaats: Closetaffair / Fashion / Fashion affair / Sara
Waar: Marktplaats
Rekeningnummer: NL 56 ABNA 0840075618

p.s. voor er commentaar komt op het feit dat ik personalia plaats; ik heb haar van tevoren gemeld welke opties er waren. Of netjes de boel oplossen of ik zou her en der een berichtje posten. Ze heeft die keuze zelf gemaakt.

Ik vind het inderdaad vrij irritant dat je van de marktplaatsverkopers niet kan zien of ze betrouwbaar zijn of niet. Maar of het hier thuis hoort, ik vraag het me af haha.
Upje anyway

Goed topic! :slightly_smiling_face: Vervelend dat je bent opgelicht…

Goed idee vind ik, koop regelmatig wat op MP!

Ik heb vorig jaar Nikes gekocht via Marktplaats. Leek allemaal heel betrouwbaar, nette communicatie, kwam over als een net gezin. Toen ik ze binnenkreeg, waren ze helemaal lelijk en versleten, en bij 1 schoen was bij de hiel de voering er gewoon uit. Dit terwijl ze van tevoren 2x had gezegd dat er een paar keer op gelopen was en dat ze in goede staat waren.

Ik heb hier toen nog een (beleefd) mailtje over gestuurd maar ik kreeg niet eens reactie.

Verkoper Carla rekeningnummer 2976177

Jammer dat dit toch blijkbaar vaak gebeurt!

Ja zo kocht mijn zus zwarte Jordans op mijn aanraden via MP! 80 euro betaald, nooit wat gekregen. Uit rotterdam, ze heette Miss-Jordan op MP.

Ik ben ook altijd erg voorzichtig met marktplaats. Had weleens iemand een bericht gestuurd omdat die man een iphone te koop had. Wilde hij afspreken op een parkeerplaats. Natuurlijk nooit mee akkoord gegaan, creep. Heb ook een iphone gekocht waarvan de home knop kapot was. (was mij niet gemeld). Weet alleen de gebruikersnamen niet meer.

Heel erg goed idee!
Ik heb het zelf tot nu toe nog nooit gehad.

Eigenlijk moet marktplaats net als Ebay werken :slightly_smiling_face:
(mja daar zitten natuurlijk ook nadelen aan)

ik ben ook opgelicht. Laatst goedkope echre uggs op gekocht om op te knappen, waren maar 16euro.
Ene Rachel (gebruikersnaam) zegt steeds dat het pakketje is zoekgeraakt maar weigerd de t&t code te geven.

Up

Je hebt geen adress, telefoon nummer etc. Iets waarmee je haar zou kunnen traceren. Gelukkig gaat het maar om 16 euro, maar toch vervelend!