"onbekende" jongen

Sinds een tijdje vind ik een jongen leuk van de voetbalclub bij mij in de buurt. :flushed:
Laatst heb ik hem toegevoegd op facebook, toen ik zag dat hij voor 10 dagen naar Florida ging
had ik hem een berichtje gestuurd met fijne reis en fijne feestdagen waarop hij mij hetzelfde toewenst.
Maar nu wil ik graag een gesprek beginnen, maar ik weet alleen helaas niet hoe.
Ik ben erg verlegen en onzeker, en ben bang dat ik hem misschien lastig val.
Ik wil graag een keer met hem afspreken, maar dat gaat natuurlijk nooit lukken als ik niets durf te zeggen…
Ik ken hem trouwens niet persoonlijk.
Hebben jullie misschien tips hoe ik een goed gesprek kan beginnen? Of hoe ik met hem af kan spreken?

Je kan vragen hoe hij het in Florida heeft gehad. Dan komt het gesprek vast vanzelf wel opgang. Het beste zou zijn als je dit gewoon op de voetbal zelf aan hem vraagt!!

Wat Em zegt! Het beste is om gewoon op hem af te stappen en een praatje te maken, je hebt in ieder geval een onderwerp om over te praten. Als je dat echt heel eng vindt, kun je altijd alsnog een berichtje sturen op facebook en dan merk je vanzelf of er een gesprek of gang komt of niet.

dankje voor de reacties.
vind het altijd zo eng om op iemand af te stappen :flushed:
hij is 3e keeper van het eerste elftal en speelt ook nog in A1
Ik ken iemand die er werkt hij zei ook van kom dan gaan we naar binnen,
waar hij dan aan het trainen is dan kan je zelf gedag zeggen.
Maar dat durfde ik niet al helemaal als het hele team er bij staat.

Mag ik vragen hoe oud jij bent en hoe oud hij is?
Ik snap heel goed dat je bang bent om op iemand af te stappen, dat was ik ook altijd, maar het is gewoon een kwestie van doen. Denk niet als je op hem af stapt van ‘‘oh, wat is die toch knap!’’ want dat maakt je alleen maar zenuwachtiger, doe gewoon alsof je tegen een goede vriend(in) praat. En als je hem aanspreekt, zorg dan dat hij alleen is. Jongens (vaak ook meisjes) gedragen zich onbewust anders in een groep dan als ze alleen zijn.

Ik zou hem gewoon nog een berichtje sturen, of hem gedag zeggen ofzo als je op de voetbalclub bent. Iniedergeval even laten weten dat je hem interessant vindt!

Ik wordt eind februari alweer 18… erg hè en dan durf ik nog niets te zeggen hahaha
volgens mij is hij ongeveer een half jaartje jonger dan ik.