Onbekende jongen, vind hij me leuk?

Hallo iedereen, dit is mijn eerste onderwerp op het forum! :grinning:

Ik heb anderhalve week geleden en super leuke jongen ontmoet en ik ben helemaal verliefd op hem. Het enige nadeel is dat ik nog geen gesprek met hem heb gevoerd. Het zit zo: als ik daar zeg maar ben hou ik hem de hele tijd in de gaten en hij kijkt de hele tijd naar me. Hij lacht ook vaak naar me en loopt de hele tijd in de buurt rond. Het is dus best wel ‘opvallend’ dat hij me leuk vind. Laatst was mijn vriendin mee en die zei ook van, hij vind je echt leuk hoor! Ik vind het gewoon moeilijk om hem aan te spreken. Nu ga ik volgende week 2 weken op vakantie en ik zie er nu al tegen op omdat ik hem nu al mis (ik heb hem 2 dagen niet gezien :stuck_out_tongue:) ik ben gewoon zo verliefd! moet de hele tijd aan he denken… Ik wil dus heel graag zijn nummer scoren voor dat ik wegga.

ps. hij weet zeker wie ik ben, hij herkent me en zegt gedag enzo. ik ken zijn naam ook al :wink:

Hebben jullie tips? Bedankt!

Hoezo begin je niet gewoon een gesprek moet hem?

1. Je kunt niet verliefd zijn op een jongen die je niet kent.
    En met kennen bedoel ik veel weten over hem dus niet alleen zijn naam.
    Ik neem aan dat jij hem gewoon leuk vindt.

2. Als hij naar jou kijkt hoeft hij jou niet meteen leuk te vinden. Hij kan je ook gewoon mooi vinden.

3. Hoe kun jij je zo laten meeslepen door een jongen die je pas anderhalve week kent? Je ziet op tegen je vakantie. Ik denk niet dat hij dat voor jou zou doen.

Nu terug naar je vraag. Je wilt zijn nummer scoren toch?
Dan moet je dus een gesprek beginnen.
Hoe?

Jij: ‘Hee! Alles goed.’ ‘Ga je nog op vakantie.’ ‘Wanneer heb je school.’

Die standaard dingen. Gewoon uitzoeken wat zijn interesses zijn.
En op het laatst voordat een van jullie weggaat vraag je zijn nummer.
Zet jezelf over je angst heen, want je hebt niks te verliezen.

Hmm ik vind het altijd makkelijker om een jongen voor het 1st aan te spreken op een feestje ofzo , dus misschien kan je dat eens proberen?

vind je hem niet alleen maar ‘leuk’ omdat hij je aandacht geeft, je (in het algemeen) gaat automatisch iemand ‘leuk’ vinden als jij degene bent die de aandacht krijgt inplaats van je vriendinnen

ik zou zeggen meid neem actie en dan kijk waar het schip strand.

@tartaarsaus

Ja ik wil ook zo een gesprek vinden maar het is moeilijk want hij is de hele tijd aan het werk als ik daar zeg maar ben, en ik ben met mijn familie of vriendin. Dus de enige optie is om die naar de wc te sturen?:stuck_out_tongue: zodat ik in mijn eentje ben en een gesprek kan beginnen.
Wat zeg maar mijn ‘plan’ is is dat ik idd een gesprek begin met ‘Hee, hoe gaat het’ en dan naar zijn vakantie vraag, dan vraagt hij waarschijnlijk of ik nog op vakantie ga en dan zeg ik zo van ‘Ja ik ga volgende week voor 2 weken’. (Dit is het lastige stuk) Hopelijk zegt hij dan: ‘Zo, dat is lang’ of 'Oh dan moet ik je dus 2 weken missen (op een grappige toon) en dan kan ik zeggen: 'Wacht even (pak ik een blaadje en schrijf mijn nummer op) ‘Hier, als je me gaat missen dan kun je me wat sturen’.

Het ‘probleem’ van dit plan ligt bij hoe hij moet reageren en of ik in mn eentje ben, want ik denk dat hij geen gesprek met me begint als mijn ouders er bij zitten :frowning_face:
@Lindaxmxh

Nee, ik vind hem niet alleen maar leuk omdat hij me aandacht geeft. Ook toen ik met mijn familie was keek hij de hele tijd enz dus het is niet zo dat ik degene ben die meer aandacht krijg dan mijn vriendinnen.

Hebben jullie nog tips&adviezen voor een gesprek of hoe ik het kan aanpakken?

Schuingedrukt : Je kunt je vriendinnen toch even wegsturen? Lijkt mij niet zo moeilijk. Ze hebben zelf al aangegeven dat hij jou ‘leuk’ vindt. Dan gunnen zij jou toch het geluk door jullie alleen te laten?

Dikgedrukt: Gaat niet gebeuren. Je hebt teveel hoop.

Onderstreept: En weer een voorbeeld dat jij het leuk vindt dat hij jou aandacht geeft. Heb je ook een voorbeeld waarin je ziet dat jij hem leuk vindt om wie hij is? Nee he, want je weet niet veel van hem. Ik heb het idee dat jij nog heel jong bent.

Ik ben niet heel jong, ik ben 18, ik heb alleen nog nooit een relatie gehad. Maar hij kan wel zeggen van dat is lang, toch? Ik moet gewoon een manier vinden om achter zijn nummer te komen. En het moet eerst mooi weer worden want de plek waar hij werkt kan je alleen naar toe als het mooi weer is.

Kan je hem niet op feesjboek zoeken?
En dan een gesprek beginnen?
Want hem missen en verliefd zijn is misschien een beetje ver gezocht.
Als je echt niet durft, dan wordt jouw vakantie DE manier om hem te vergeten.

Nee, dat is inderdaad niet heel jong, maar naar je leeftijd toe had ik jou wel wat verstandiger verwacht. Lijkt me sterk dat hij zal zeggen; ‘zo dat is lang.’ , want in feite zijn het er maar 2 weken. De enige manier is om met hem te praten er is gewoon geen andere manier. Je moet je gewoon over je angst heen zetten. Verzamel al je moed en praat gewoon met hem. Dan kijk je even naar de weersverwachtingen en dan kun je inschatten over hoeveel dagen jij hem zal zien. Dan kun jij jezelf mentaal voorbereiden.

Niet zo moeilijk toch? Het is allemaal gewoon logisch nadenken.

@kraplapje
Heb al op feesjboek gezocht, kan hem niet vinden :’(

@tartaarsaus
Ja dat is inderdaad zo, die angst maakt dat ik niet meer logisch na kan denken. Dat gesprek voeren lijkt me ook niet zo moeilijk maar hoe moet ik aan zijn nummer komen? Anders heb ik wel een gesprek gevoerd maar dan heb ik nog niets…

Wat dacht je ervan om het gewoon te vragen?
Hoe wil je anders aan zijn nummer komen?
Sorry, maar een beetje logisch nadenken moet je wel kunnen.
Je kunt het bijvoorbeeld op het laatst vragen wanneer jullie afscheid van elkaar nemen. Of je kunt het met een grapje doen zoals ; ‘Hee, er is iets mis met mijn mobiel. Jij staat er niet in.’ Sommige jongens houden van droge humor, maar dat kan jij natuurlijk niet weten, want zo goed ken jij hem niet. Dus ik zou voor de eerste optie gaan.

Welkom op Girlscene!

Dit kun je alleen beter in het algemene topic posten: http://forum.girlscene.nl…opic/list_messages/121240

Google voortaan even op *zoekwoord* + Girlscene!