Onbekend terrein

Hoi meiden,

Sinds een aantal maanden date ik met een onwijs leuke jongen. Hij is 22 en ik ben 20 jaar oud. We hebben sinds een aantal dagen officieel een relatie. Nu is het voor mij allemaal nog nieuw en onbekend terrein (aangezien ik nog nooit eerder een vriend heb gehad), dat weet hij ook. Hij gaat er goed mee om en steunt me in alles. Maar toch blijft het in mijn hoofd spoken dat we op een gegeven moment verder gaan dan ‘alleen maar zoenen’. Hoe was voor jullie de eerste keer bv. samen slapen met jullie nieuwe partner? En hebben jullie nog tips om ongemakkelijke situaties te voorkomen?

:hugs:

Voor mij en mijn vriend is het beide onze eerste relatie en eigenlijk ging alles vanzelf. Mijn advies zou dus zijn om er niet teveel over na te denken. Als je je ergens nog niet comfortabel bij voelt, moet je het gewoon aangeven.

Ik heb nu ook een halfjaar met mijn (eerste) vriend, en alles was voor mij ook nieuw. Als je nu al weet dat hij je steunt en er goed mee om gaat, dan gaat hij dat ook wel doen. Geef aan dat het nieuw is en dat hij je eventueel help en het initiatief neemt. Uiteindelijk gaat het vanzelf, helemaal als jullie je goed bij elkaar voelen.

Alles is natuurlijk nieuw, probeer er niet ‘bewust’ bij na te denken wat je doet/zegt. Wees altijd eerlijk tegen elkaar, dan gaat het op een gegeven moment vanzelf en kunnen jullie ook genieten van elk moment.

Bij allebei mijn partners is het erg snel gegaan; bij mijn ex na twee weken en bij mijn huidige vriend na ongeveer 3 weken. Dit is dan wel gerekend vanaf de datum dat we officieel een relatie hebben.
Met de eerste relatie weet ik niet veel meer, ik was 16 jaar en we hadden eigenlijk geen voorspel of iets gehad. Het was ook zo gebeurd, daarna begonnen we elkaar pas te “leren kennen”.
Tussen de twee relaties zat wel een ruime pauze, zo’n 2,5 jaar dus voor mijn gevoel werd ik weer opnieuw ontmaagd.
Met de tweede relatie wel eerst elkaar wat “leren kennen”. En daarna het echte werk. Ik merk nu, nu ik wat ouder ben, het wel wat droger kan zijn daar beneden, dus ik zorg altijd voor wat glijmiddel. Dus dat is misschien ook wel fijn voor jullie om aan te schaffen. Het maakt het allemaal wel een stukje minder ongemakkelijk. :slightly_smiling_face:

Het is belangrijk om goed met elkaar te communiceren. Zorg dat je voldoende voorspel hebt, zodat hij jouw lichaam leert kennen en jij zijn lichaam. Het beste is om te zorgen dat je alleen thuis bent zodat je niet gestoord kunt worden, want dan geeft dat wat rust en ontspanning om te weten dat er niet ineens iemand binnen kan komen. :stuck_out_tongue:

Het is een heel verhaal geworden; hopelijk heb je hier iets aan. :slightly_smiling_face:

Als je gewoon eerlijk bent en durft aan te geven dat je iets spannend vind of nog niet wilt komt alles goed! :slightly_smiling_face:
Mijn vriend had voor mij 2 relaties gehad en dus enige ervaring op het gebied van seks. Ik was nog maagd dus voor mij was alles nieuw. Hij heeft toen na een tijdje gewoon aan mij gevraagd of ik het (seks) al zou willen doen. Toen twijfelde ik en heb ik gezegd dat ik even wilde wachten. Hij vond het helemaal prima. Na enige tijd heb ik toen uit mezelf aangegeven dat ik het wilde. Als je gewoon zegt wat je wilt komt alles goed! (Ik was trouwens 19 en hij 20)

Het is altijd belangrijk dat je eerlijk aangeeft hoe je je bij iets voelt, want als je het niet wilt, moet je het niet doen! :slightly_smiling_face:

Bij mijn eerste vriend ging het allemaal erg vanzelf, voor hem was het ook de eerste relatie. Elke keer voordat we een stapje verder gingen, checkten we even bij elkaar of we het allebei wilden. Ik weet nog dat hij vroeg of ik hem wilde pijpen, maar dat vond ik doodeng en ik zei dus nee. Hij vond het helemaal geen probleem en fijn dat ik eerlijk was, dus wees altijd eerlijk!

Nu bij mijn nieuwe vriend was alles voor hem nog nieuw en ben ik de ervarene, net zoals jij en je vriend denk ik? Ik zou gewoon kleine stapjes nemen en niks overhaasten en vooral over alles praten. Je moet alleen dingen doen als je het ook echt wilt, je doet het voor je plezier! :slightly_smiling_face: