Onbegrip relatie uit

Hoi,

Mijn vriend heeft gisteren het contact verbroken. Na 8 jaar vriendschap, 1 jaar een relatie en daarna nog 1,5 jaar geen label.

Hij heeft het contact verbroken omdat na al die tijd “proberen”, hij het toch niet goed vindt voelen om een relatie te hebben. Hij weet zelf ook niet waarom. Hij heeft geprobeerd het te ontdekken, maar hij weet het niet. Ik ben zelf enorm geschrokken. Ik dacht namelijk dat het de goede kant op ging.

Hij vindt me het leukste, het liefste, het schattigste, het grappigste, het mooiste en het aantrekkelijkste meisje dat er is. Hij houdt van me zoals ie van niemand anders houdt. Hij knuffelt uit zichzelf met me en geeft me uit zichzelf kusjes. Hij heeft 0 behoefte aan een ander en zou me het liefst voor altijd in z’n leven hebben. Hij heeft niks negatiefs over mij te zeggen. Onze band is zo bijzonder.

Toch elke keer wanneer ik de vraag stel, “waarom is het geen relatie”, durft hij de stap niet te nemen.

Ik snap het niet. Hij snapt het ook niet. We zijn elkaars steun en toeverlaat. Kunnen onszelf bij elkaar zijn. Kunnen alles bij elkaar kwijt. Toch mist hij iets.

Ik kan het gewoon niet rijmen. Iedereen ziet hoe gek hij op me is. Iedereen zei altijd Ja jullie hebben gewoon een relatie alleen weet hij het nog niet. We hadden nog zoveel dingen gepland waar hij laatst nog over zei dat ie er zin in had.

Nu heeft ie toch het contact verbroken. Hij heeft het geprobeerd al die tijd, maar voelt toch dat er iets mist.

Soms denk ik, “Misschien houdt ie zielsveel van me, maar mist ie toch dat ene bij mij”. Maar dan kijk ik weer naar z’n gedrag en denk ik “Huh maar je kan toch niet zoveel liefde tonen aan iemand op alle vlakken en dan niet oud willen worden met die persoon”

Ik ben echt ten einde raad. Hij is zo’n groot onderdeel van mijn leven geweest. Nu is hij weg.

Iemand help :frowning:

Het klinkt niet alsof hij echt voor jou wil gaan. Hij vindt je wel leuk, maar niet leuk genoeg voor een relatie. Als het klopt wat hij zegt en hij heeft geen behoefte heeft aan iemand anders, waarom wil hij dan niet gewoon de stap zetten naar een relatie? Meestal is er meer aan de hand, of zit het toch niet helemaal zoals de ander zegt dat het zit. In mijn ervaring.

Dat hoeft geen kwade opzet te zijn. Mogelijk zit hij met zichzelf in de knoop, vindt hij jou wel ontzettend leuk maar wil hij momenteel echt geen relatie. Dat is zijn goed recht natuurlijk, maar hij moet ook doorhebben dat het voor jou anders is.

Ik heb ooit hetzelfde gehad en hij heeft toen uiteindelijk afstand genomen, omdat hij ook zag dat ik er aan onderdoor ging zo ongeveer… Ik had denk ik zelf nooit ‘stop’ gezegd, want ik hield te veel van hem.

Hoe pijnlijk ook, het is goed om weer een eigen leven op te bouwen. En dat kan best heel zwaar zijn en soms moet je echt doorzetten, maar uiteindelijk is het dat wel waard. Als je iemand al zo lang kent is dat echt heel zwaar. Kan je dan ook alleen heel veel succes wensen en beloven dat het beter wordt, maar liefdesverdriet blijft gewoon ontzettend kut…

Lieve reactie, dankjewel :slight_smile:

Ik denk alleen maar aan dat hij op een dag iemand tegen gaat komen die hem wel gelukkig maakt en een voldaan gevoel geeft. Dan raak ik helemaal in paniek.

Ik wil doorgaan, maar kan ergens niet geloven dat zo iets moois klaar is. Ik hoop dat ik ‘m over een tijd tegenkom en hij dan denkt “Hee ik voel iets wat ik in tijden niet gevoel hebt, ze is het toch wel”, maarja ergens misschien ook dom om te denken…

Ik weet dat ik in maart een appje krijg van ‘m omdat dat een vervelende dag is voor mij. Ergens fijn, want dan weet ik dat ik ‘m over een aantal maanden weer spreek. Aan de andere kant ga ik dan ook weer heel veel verwachten van die dag, terwijl het waarschijnlijk gewoon een kort gesprekje wordt.

Ik maak mezelf zo gek :frowning:

1 like

Ik denk dat daar het probleem ook een beetje ligt. Je geeft hem veel te veel ‘macht’ over jouw leven en jouw gevoel. En als ik even terugzoek op je profiel is dat al best lang aan de gang. Je hoeft echt geen maanden te wachten op een appje van iemand die nu geen contact wil. Ik denk dat je beter verdient en de regie over jouw leven moet terugnemen.

Ik heb makkelijk praten, want ik weet ook niet hoe ik zou reageren als mijn relatie nu uitgaat. Waarschijnlijk met evenveel paniek, of meer zelfs. En dat zou ook echt wel even duren voordat ik me weer beter zou voelen… Maar de realiteit is wel dat je verder moet en het is echt leuker om je leven in te vullen met mensen die vooral energie geven.

De stap van jezelf los maken is volgens mij altijd groter dan het hele proces daarna… Want het wordt echt makkelijker.