Hee allemaal!
Ik doe nu 5VWO E&M en dat gaat tot noch toe wel goed.
Ik wil echter al van jong af aan geneeskunde studeren, ik dacht alleen altijd dat ik dat toch niet zou kunnen omdat ik erg onzeker was.
Ik heb me een beetje ingelezen in mijn mogelijkheden en ik ben uitgekomen op de VAVO.
Ik zou dan nu mijn VWO E&M afmaken en daarna in één jaar natuurkunde, scheikunde, wiskunde B en biologie gaan volgen aan het ROC Alkmaar.
Ik vraag me alleen af of ik dat wel aankan, drie jaar in één, en of ik dan wel de hoge cijfers zou halen die nodig zijn om toegelaten te worden.
Natuurkunde vond ik altijd een leuk en niet heel moeilijk vak, biologie vond ik leuk en makkelijk, scheikunde vond ik redelijk lastig en wiskunde B niet lastig en niet moeilijk in 3VWO. Ik stond voor alle vakken, behalve wiskunde een zeven, voor wiskunde stond ik een 6,5.
Nu is de laatste tijd een beetje de trend op komen zetten om een soort portfolio samen te stellen om de universiteit te laten zien dat je gemotiveerd bent om méér te doen dan alleen het hoognodige. Hier ben ik dus de laatste tijd al mee aan het werken. Ik heb tot nu toe in mijn portfolio: Leerlingenraad, Tutoraat (bijles geven) en ik ga dit najaar beginnen aan het excellentietraject van de UVA, dit is een traject waar je een bepaald onderwerp twee maanden bestudeert en er hoorcolleges over volgt en uiteindelijk 6 studiepunten binnehaald. Ook ga ik dit voorjaar webclasses doen aan de Universiteit van Groningen, dit is ongeveer hetzelfde maar dan zonder studiepunten en online. In de zomervakantie ga ik vrijwilligerswerk doen in het regionale ziekenhuis.
Ik doe dus heel veel om dat portfolio samen te stellen maar ik wil dan ook echt heel graag Geneeskunde doen, ik begin ook steeds zekerder te worden.
Ik ben er echter nog steeds niet zeker van of het haalbaar is voor mij om die vier vakken te doen in een traject dat bedoelt is voor mensen die hun examen niet gehaald hebben en dus al enige ervaring wat betreft deze vakken hebben.
Graag ervaringen en advies!