omtrek bovenbenen

ik ben erg benieuwd wat de gemiddelde bovenbeen-omtrek is. Het opmeten van de bovenbeenomtrek (per been ofcourse) kun je het beste met een flexibel meetlint doen. Je meet ca. 4 cm onder de bilplooi. En ook belangrijk: wat is je lengte? :slightly_smiling_face:

Waarom wil je dat weten?

Is trouwens ook prima te googelen.

Wat is hier precies interessant aan dan?
Mijn omtrek is 45 cm, ik ben 1,77.

ik vind dat interessant :slightly_smiling_face:

^^ via google krijg ik geen duidelijke antwoorden en aangezien hier allemaal meiden op het forum zitten leek dit me duidelijker

mijn omtrek is 47 cm, ik ben 16 jaar en 178

nu voel ik me dik met mijn 1,62 en omtrek van 48 cm

@LeAnonymousMe

omdat ik mezelf te dik vind wil ik kijken of dat reeel is.

Je hebt geen ene zak aan het nummer van iemand anders. Het feit is dat je altijd een hoger nummer dan iemand anders zal hebben, en een lager nummer dan iemand anders…Het is maar een nummer. Plus het wilt niet zeggen dat als het gemiddelde in dit topic een bepaald nummer is, dat je daar ook aan moet voldoen.

Ik bedoel, hierboven schreef annabel dat ze zich nu dik voelt. En volgens mij heeft ze toch wel een redelijk normale been omtrek. Dat je een paar cm meer hebt dan iemand anders betekent niet dat je minder waard bent of dik.

Ik persoonlijk vind dat dit topic inspeelt op onzekerheden en motiveert om je met andere te vergelijken. Terwijl iedereen moet streven naar de beste versie van zichzelf te zijn.

@ Denna: helemaal mee eens.

Ik heb een omtrek van 55 cm (ben 1.77) en dat is 10 cm meer dan iemand anders in dit topic met ongeveer dezelfde lengte. En ik weet van mezelf dat ik alles behalve dik ben, ik heb een BMI van 21 :’). De omtrek van je bovenbenen heeft niet alleen te maken met hoe ‘dik’ je bent, sporten speelt ook een grote rol!

Eens met Denna.
Aan een cijfertje zie je niet of iemand een gezond gewicht heeft/ hoe haar lichaam in verhouding is/of diegene sport, dus waarom zou je je met mensen willen vergelijken waar je niks van af weet!? Sterker nog; waarom zou je je überhaupt met anderen willen vergelijken? Daar wordt echt niemand beter of gelukkiger van. Het enige wat dat doet is er voor zorgen dat een heleboel meiden zich iedere dag onzeker voelen over welk lichaamsdeel dan ook, wat er volstrekt normaal uit ziet. Ieder mens is anders, heeft een andere lichaamsbouw en dat heeft juist zijn charme!

Dan wens ik je veel succes. Wat dacht je van de meiden die intensief sporten en gespierde benen hebben? Niet erg realistisch niet waar?
Anyway, het interesseert mij geen hol hoe dik mijn been is dus ga het ook niet opmeten.

Mijn omtrek is 50 centimeter. Ik ben 16, ongeveer tegen de 1.70 lang en ik weeg 55 kilo.

Eens met Denna, dit lijkt me geen goed topic. Triggerend, en bovendien zegt bovenbeenomtrek niks over de rest van je lichaam, of je vetpercentage, of je gewicht. ‘Brede’ bovenbenen kunnen net zo goed gespierd zijn.

Ik stel een slotje voor, who’s with me?

En om de triggerende werking te illustreren: doordat dit topic me nieuwsgierig maakte ben ik zelf gaan meten en nu voel ik me dik want ik heb lekker meer dan jullie allemaal Terwijl de verstandige ik weet dat ik allesbehalve dik ben en mijn benen gruwelijk sexy zijn. Dus.

Meeeee *raises hand*

Omtrek van mijn bovenbeen is 58 cm.

Lang leve voetbal, nu voel ik me dik. :dry:

Het is toch triest hoeveel meiden zich door domme nummers nu opeens dik voelen, terwijl het niet eens nodig is.

Anyways, ik heb dit topic gemeld. Dus ik neem aan dat er zo een slotje opkomt.

elke been is toch goed? En als je lang bent en slank kan je makkelijk een grotere omtrek hebben als iemand die klein is en ‘breder’ dus niemand hoeft zich toch aangevallen te voelen? Ik vroeg me alleen af of ik een gezonde been omtrek had. Maar als veel meiden dit onzeker maakt moet het topic maar gesloten worden

Ja eh, hier gaat een slotje op want nee.