Omkleden gym

Hey X

Ik ben naar een nieuwe school gegaan en zit nu dus in een nieuwe klas. Er zittenbest wel leuke meiden in mijn klas maar ik heb nog niet echt vriendinnen gemaakt. Waar ik me heel erg zorgen over maak is om gym…

Ik had altijd moeite met omkleden waar andere mensen bij zijn,vooral nu het mensen zijn die ik eigenlijk helemaal niet ken!

Ik ben onzeker over mijn lichaam. Weinig borstgroei en benen. Ik wil daarom niet bij anderen omkleden, maar goed,nu heb ík dus geen keus.

Kleren zijn ook al niet zo super leuk… hebben jullie tips? Zouden jullie hieronder wat tips achterlaten en ook even eronder zetten hoe het bij jullie was bij t omkleden?
Alvast bedankt xx

Ik denk dat het enige wat je kan doen is, om even door te bijten. Waarschijnlijk zijn de andere meiden net zo onzeker als jij. En wat je opvalt aan je eigen lichaam, hoeft een ander nog niet op te vallen. Iedere keer wanneer ik vind dat mijn haar lelijk zit, roept er iemand dat het juist heel mooi zit. Ik zou toch proberen om me niet zo druk te maken, hoe moeilijk dat ook is.

Gewoon omkleden, niemand kijkt daarnaar. Ik snap wel dat je denkt dat mensen kijken maar echt, ze zien niks.

Tja, dit is een gevalletje van gewoon doen want je hebt geen keuze. Als je je in de wc gaat omkleden zodat niemand je ziet, krijg je helemaal vreemde blikken dus misschien moet je dat in je achterhoofd houden? Voor mij is de middelbare school al een behoorlijk aantal jaren geleden, maar ik kan me niet voorstellen dat meiden echt naar elkaar gaan kijken bij het omkleden.

Bij mij lette echt niemand op elkaar. Er waren wel van die afgesloten douches, dus als je douchte kleedde je jezelf gewoon daar om (maar bijna niemand douchte bij ons). Ik denk dat iedereen wel een beetje onzeker is, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken. Waarschijnlijk zijn ze allemaal veel te druk met zichzelf bezig.

Ik heb zelf ook veel moeite met omkleden met andere mensen, vooral door al mn littekens van automutilatie :cold_sweat: Ik probeer het altijd maar zo snel mogelijk te doen en ik merk ook wel dat niemand echt aan het opletten is hoe andere mensen er uitzien als ze zich omkleden. Iedereen is druk genoeg bezig met zelf omkleden of kletsen!

Sommige meiden in mijn klas sneaken snel het toilet in de kleedkamer in om van broek/shirt te wisselen, misschien is dat een optie?