OMGGG, ik wil gewoon niet.

Nou, daar komt het dan. Ik zit hier eigenlijk al best wel lang mee. ik heb daarom ook geen zin in school, en kijk er echt altijd tegen op. nu heb ik ook nog een nieuw rooster gekregen, en daar heb ik hele lange dagen. maar ik zal het allemaal even uitleggen.

vanaf het begin dat ik in mijn nieuwe klas kwam, had ik 1 vriendin. Nog die bij mij in de vorige klas zat. die was eerst hardstikke close enzo. maar er zat dus een meisje in de klas, en die heeft ons uit elkaar gerukt. nu zijn zij dus beste vriendinnen en negeren ze my compleet. dat meisje, die haar heeft afgepakt, B, loopt allemaal lullige opmerkingen over mij te maken. ik heb er al met mijn mentor over gehad, maar die onderneemt geen actie. dus daar heb ik helemaal niks aan. maar over die lullige opmerkingen, bijvoorbeeld dit; we waren bij gym, en iedereen moest een wit shirt aan. ik wist dat dus niet, en ik had een bh aan met tijgerprint. en dat scheen door. dus toen de les net begon, zei ze hardop in de klas; je bh schijnt door. en echt serieus al die jongens aan het kijken enzo. en ik schaamde me echt dood weetjewel. en dan nog meer van dat soort dingen. ik word echt helemaal gek, en ik wil echt niet meer naar school. & ik kan ook niet met andere meiden vriendinnen worden, want dat zijn echt van die sletjes.

Dus wat moet ik doen om meer zin te krijgen in school? dat ik na de vakantie gewoon rustig naar school kan gaan? en ga niet zeggen dat ik me aanstel. dankjewel. <3

Zoek andere vrienden. Ze zijn allemaal heus geen sletjes! Je kan ook met jongens bevriend zijn toch?
& Je moet een keer echt duidelijk maken dat je dit allemaal niet pikt, zeg altijd iets terug (:

Ga een keer het gesprek met ze aan… vraag gewoon of ze je met rust kan laten…

Ik weet hoe je je voelt. zo heb ik me ook gevoeld in de 2e klas! echt klote…
ik zou van school veranderen, heb ik ook gedaan. naja niet meteen maar de 3de klas heb ik op een andere school gedaan, nieuw begin, ging echt super!
gewoon jezelf rustig houden, niet op haar opmerkingen in gaan. en denken; ja boeieh? ik heb tenminste een bh nodig(en een mooie tijgerprint) en die heeft zij niet ofzo, of ze heeft niet eens een bh nodig, zulke dingen weetjewel. niet zeggen maar gewoon denken je moet niet overjezelf heenlaten lopen natuurlijk!
en nu denk ik toch maar groepje leuke mensen opzoeken waar je mee kunt opschieten. zo heb ik het gedaan!
sterkte ermee

Heb je het er al met je vriendin over gehad? Praat een keer met een goed moment met haar wanneer “B” er niet is. Als jullie echt zo close waren zal zij ook wel naar je willen luisteren aangezien er niet echt tussen jullie een ruzie is ontstaan maar doordat B jullie uit elkaar rukte… En miss kan je bevriend raken met de jongens? Ik heb ook wat jongensvrienden samen met meiden en dat gaat prima. Succes! <3

ik snap wat je doormaakt, dat had ik dit jaar ook!
maar wat ik je adviseer is dat hoe pijnlijk het ook is dat je geen vrienden in de klas hebt, stap in de pauze een op iemand af die je wel een aardig persoon lijkt!
of ga een bij een meisje zitten die helemaal alleen zit.
ik heb op die manier een heleboel nieuwe vrienden gekregen.
succes! :relieved:

dankje voor de reacties. het voelt gewoon echt alsof jullie me begrijpen, echt super! hopelijk gaat het nog veranderen. en misschien word ik nog wel vriendinnen met een paar meiden.

Dat heb ik ook precies zo! ik had een bf in de 2e, en alle voorgaande jaren en toen kwam er zo’n stom wijf haar van mij afpakken en die mocht mij dus niet. En die heeft serieus alles gedaan om mij kapot te maken. Ik durfde niet meer naar school, liep weg van huis etc. Drama!
Toen ben ik dus mijn 3e en 4e jaar op een andere school gaan doen en ik ben heeeeeeel blij dat ik gedaan heb. Want niemand op mijn oude school kon mij helpen, mijn mentor boeide het niet, mijn klasgenoten hadden het niet eens door dat dit speelde. Zo sneaky waren ze…
Ik denk dat als je situatie dus zo blijft, je er goed aan doet een andere school te kiezen.

School is kut en dat zal het altijd bleven.
En hier help ik je absoluut niet mee, I’m sorry.

OMG, ik begrijp je echt helemaal!!!
Ik heb dit ook meegemaakt, en die sletjes zitten echt op elke school.
Maar ja… K zal nu mijn verhaal vertellen en de oplossing, k hoop dat je er wat aan hebt:

Ik had in de 1ste klas vriendinnen enzo, maar toen moest ik naar een andere school, want die school was echt slecht!! Okeey ik d8 lkkr spannend, nieuwe school, gelukkig kende ik wel een paar mensen op mijn nieuwe school.
Op die school, in mijn klas, had ik een vriendin en meisje waarvan ik dacht dat ik haar goed ken en dat ik haar kan vertrouwen!
Maar later bleek dat niet zo te zijn, en begon ze me geheimen door te vertellen aan andere meiden om me vriendenloos te maken. Ze vertelde ook leugens over me om me ZWART te maken. ik dacht toen van F*** haar, wie denkt ze wel dat ze is. Vanaf toen vertelde ik haar niks meer!
Ik was een tijdje vriendenloos. Maar toen kwam ik een meisje tegen met wie ik op de basisschool zat en wie echt te vertrouwen is. Zij had ook een heel lieve BFF waarmee ze haar geheimen deelden. En dus wist ik dat haar BFF te vertrouwen is en vertelde haar ook mijn geheimen. En ze heeft ze tot nu toe nog NOOIT doorverteld. Door haar kreeg ik heel veel vrienden en was niet meer vriendenloos. Ik moest elk pauze kiezen met wie ik zou meegaan. iedereen bijna wilde zo graag dat ik met diegene meeging. & Ik heb nu ook een meid gevonden die heel lief is en zich goed bezighoud met school en daarom zit ik vaak naast haar in de klas en als we opdrachten moeten maken dan maak ik het samen met haar. Maar in de pauze zit ik bij mijn lieve nieuwe vrienden!

[b]Mijn tips:

–>Zoek niet alleen in je klas naar vrienden, maar bijvoorbeeld ook in andere klassen.
–>Ik weet zeker wel dat er een meisje in klas is die zich bezighoudt met school en toch heel lief en grappig is. & misschien ook een hele goede vriendin kan worden.
–>Vertrouw mensen niet te snel, die fout ben ik in gegaan, en wil niet dat het ook jouw overkomt.
Sorry meer heb ik niet, als ik er mee weet zal ik zeker wel posten. [/b]

ps. sorry voor lang verhaal, moest er ff uit!!!

Ik denk dat je mss eens moet proberen om die andere meiden te leren kennen!
Geen vooroordelen, ze kunnen misschien best goede vriendinnen worden…

^ Precies wat Bootlegs zegt! (:

dit is dus een soort upje.Ik heb nu andere vriendinnen gevonden, alleen jammergenoeg vinden ze haar ook aardig. xd Het is nu weer begonnen, met dat meisje dus. Ze begon vandaag weer achter me rug te roddelen, en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Als ze lullige opmerkingen maakt, wat moet ik terugzeggen? Ik begin boos te worden, en wil een lullige opmerking terugmaken, maar ik kom er nooit zo snel op… Ik heb echt geen idee wat ik moet doen.

Pff, wat kut :pensive:
Als ze lullige opmerkingen maken moet je gewoon sarcastisch terug zijn! Bijv. met die opmerking over je bh had je iets terug kunnen zeggen van: Ja dus? Ben je jaloers ofzo?
Wel lastig natuurlijk, maar echt proberen. En ik zou het ook tegen je nieuwe vriendinnen zeggen ofzo, dat je een beetje met B in de knel zit en dat je geen flauw idee hebt waarom ze zo doet en dat je het erg vervelend vind. En als het echt niet helpt kun je ook overplaatsing naar een andere klas aanvragen? Niet bij je mentor als ze er niks tegen doet iig, maar bij een afdelingsleider ofzo…
Succes!