Omgaan met relatie met iemand uit je klas

Hoi iedereen,

ik ben momenteel bezig met iemand uit mn klas (ik zit in de 5de) alleen ik maak me een beetje zorgen over het feit dat we in dezelfde klas zitten…

Ik ben bang dat als we (ooit :grinning:) iets krijgen dat vriendinnen en andere leerlingen allerlei vragen gaan stellen (interviewachtig idee), roddelen en evt. commentaar geven (dit alles doen ze namelijk bij elke schoolrelatie!).

En ik weet dan niet wat ik moet antwoorden en vind het heel vervelend om op die manier in de aandacht te staan. Ook vind ik het een beetje awkward als leraren het allemaal weten enzo

Vinden jullie dit ook? En hebben jullie tips om met de eeuwigdurende uithoringen en aandacht om te gaan???

Zou echt heel fijn zijn

Groetjes Sanne :wink:

Spreek gewoon af dat jullie je op school niet gedragen als een stelletje. En als mensen vragen gaan stellen zou ik een beetje droog reageren, dan vinden ze het vanzelf niet meer interessant en praat er binnen no time iemand meer over.

Inderdaad wat hierboven staat. Het is jullie relatie, niet die van hen. Als ze het niet "goedkeuren"is dat hun probleem.

Hier ben ik het mee eens.

mijn vriend kwam het laatste jaar bij mij in de klas,

wij waren in de klas gewoon ;; vrienden ;; natuurlijk wist de klas het en waren we sommige dagen echt wel closer dan anders.
maar wij hadden daar gewoon afspraken over en het liep gewoon

ow en als er opmerkingen kwamen van hebben jullie lekker seks gehad ofzo/ dan zeiden we ja door heel het huis heen dan kapte de opmerkingen snel genoeg.

Maak je geen zorgen. als ze het doen gewoon zeggen wat je denkt en voelt en na een paar maanden gaat t helemaal weg.

Ervaring >.<

Het belangrijkste is eigenlijk dat je je er niet te druk om maakt, vind ik.
Maar zorg er in ieder geval voor dat je niet te klef doet op school, dus niet in de pauzes (en al helemaal niet in de klas) elkaar uitgebreid af gaan zitten lebberen. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je jullie relatie verborgen zou moeten houden, soms wat affectie tonen is echt geen probleem, zolang het maar niet té wordt.

Daar hebben andere toch helemaal niks mee te maken? Je moet gewoon doen wat je zelf wilt! Niet gaan denken wat andere mensen over je denken, laat dat maar aan hun over. Je kunt er toch niks aan veranderen! Alle mensen die over je zullen roddelen moet je zien als een hoop stront hahah. Die zullen het nooit waard zijn een deel van je leven te zijn :slightly_smiling_face: maar zorg er wel voor dat je vriendschappen er niet onder komen te lijden en je niet alleen maar met hem bezig bent op school, en alleen met hem praat ofzo

Ik had er niet zo veel moeite mee. We vinden elkaar leuk, dat is het enige wat ik belangrijk vond.

Wat ik me dan afvraag. Zie je elkaar dan niet te veel?

Ga eerst leuke contact met hem houden,dan zie je wel veder wat er wel niet van komt je kan altijd nog wat leuks met afspreken om wat leuks te doen.

Wat anderen vinden, daar moet je schijt aan hebben hun hebben niks met hem maar jij hebt wat met die jongen laat ze maar kletsen dat zegt meer over hun.

Ik heb me er nooit zo druk om gemaakt en het viel eigenlijk allemaal wel mee. Laat het gewoon op je afkomen :slightly_smiling_face:

Wij gedragen ons gewoon als vrienden in de klas en eigenlijk hebben we nooit stomme opmerkingen gehad ofzo (met uitzondering van een paar kleuters dan, maar dat is niet serieus te nemen)
Ook behalve mijn mentor, weet volgens mij geen enkele leraar het. En als ze het toch weten, hebben ze er nooit wat over gezegd haha

Ik zou je niet te veel zorgen maken, maar maak er wel goede afspraken samen over. Wat anderen van jullie relatie vinden is helemaal niet belangrijk, zolang je samen maar gelukkig bent!

Ik had het niet beter kunnen verwoorden!

Ik heb 2 jaar in de klas gezeten met iemand waar ik 4 jaar relatie mee had… En het was echt verschrikkelijk… In het begin was het ongemakkelijk, later was het wel leuk, alle leerlingen wisten het, de leraren ook… Maar later, we zagen elkaar zo verschrikkelijk vaak, dat levert spanningen op. Plus, als we problemen hadden, namen we dit ook op die manier mee naar school… Veel ruzies op school, en dan kregen klasgenoten en leraren hier alles van mee… Er is geen ontsnappen aan elkaar als het even niet lekker loopt…

Een jaar geleden heb ik een paar maandjes gedate met iemand in mijn huidige klas (maar dan op hogeschool) en sinds dat over is, is het super awkward ook… Ik zelf ben niet meer van plan iets aan te gaan met iemand uit mijn klas.