Omgaan met broer die woedeaanvallen heeft

Hallo ik moet wat kwijt.

Ik weet niet wat voor site dit is, toen ik intypte op Google “ik moet wat kwijt” was dit de eerste site die er stond. Heb snel account aangemaakt en hier ben ik dan 4:00 in de ochtend/avond whatever.

Ik ben evelyn ben net 18 jaar.
Ik heb een vriend, daar ben ik bijna altijd.
Ik sta ingeschreven bij mijn moeder.
Heb 2 broers en 2 zussen.
1 daarvan woont nog thuis (bij mijn moeder) , mijn broer Jack.
Jack en ik hebben nooit op 1 lijn gezeten.
Jack is 19 jaar word 3april 2022 20 jaar.
Hij heeft redelijk wat “labels” aan hem geplakt.
Maar oke prima dat is nu even duidelijk.
“Get to the point!”

Ik kom altijd vrijdag avond thuis omdat ik de volgende dag moet opassen op een hondje dus moet er vroeg uit. En ik pas al 4jaar elke zaterdag op. En Jack is verslaafd aan gamen (werkt niet niks) en ik kan nooit in slaap komen door zijn geschreeuw. De muren zijn hier zowat van papier!
Ik zeg elke keer tegen hem Jack zachter ik moet morgen vroeg! Hij negeert mij en schreeuwt lekker verder. Ik durfde nooit weer wat te zeggen omdat hij extreme woede aanvallen kreeg en waarbij serieuze gevechten gebeurden.

Tot vandaag (20 november 2021)
Ik dacht ik ben nu een volwassen vrouw, dit moet opgelost kunnen worden.
Ik loop naar boven, en begin tegen een dichte deur aan te praten. Ik zeg " Jack mag het wat zachter? Ik moet er morgen vroeg uit. Ik heb mijn slaap nodig" geen reactie. Ik praat verder tegen de dichte deur “Jack, HALLO (met verhefde stem). Geen reactie. Ik zeg tegen hem” oke Jack ik ga de deur open doen!"
Jack schreeuwt lekker verder. Ik begin boos te worden, dat het op deze leeftijd nogsteeds niet normaal kan. Ik zeg “IK DOE OPEN” ik gooi die deur open, ik PROBEERDE normaal tegen hem te praten dat hij heel stil heel even stil moest zijn dat ik in slaap kon vallen. MAAR NEE, Jack stond snel op en begon met spug in mijn gezicht te schreeuwen hij zij" ROOOOTTT OPPP VISWIJF" en hij gooit de deur in mijn gezicht, op de meest agressieve manier die je kan bedenken. Maar ik ben er klaar mee dat er zo tegen mij gepraat word, RESPECTLOOS. Ik was er klaar mee ik liet niet meer over me heen lopen. Ik was klaar met het uitschelden. Mijn respect was weg voor hem. Mijn geduld was op. Ik was woedend. Ik begin 3x met volle kracht met mijn elleboog tegen die deur aan te slaan/rammen. (Terwijl hij de deur van binnenuit dicht probeerde te houden) maar helaas de deur ging niet open. Ik werd zwart voor mijn ogen (zo boos) ik trap met mijn volle gewicht tegen die deur aan. De deur was kapot. En ja hoor. Eindelijk was de deur open. Wat gebeurd er? Ik denk ik kan nu eindelijk mijn jaren lange frustratie kwijt… maar dat liep wat anders. Jack komt met een kleine omelet koekenpan uit de deur. Hij houd de pan boven zijn hoofd in mijn richting. Hij wou me serieus gaan slaan met een pan!! Wutefuck.
Ik ga in mijn zelfverdediging houding. 1 arm voor mijn gezicht. Hij staat stil en slaat me niet, uit verbazing. Ik dacht ik ben zo boos ik kan hem aan, ik dacht sla me maar. Doe je ding. Maak me kapot . Ik zij tegen hem “KOMAAR!” “SLA ME MAAR” met de blik in mijn ogen van “ik pak jou”. Hij schrok dat ik zij komaar (op hele serieuze manier). Ik was er helemaal klaar voor. Vervolgens komt mijn moeder uit haar kamer lopen en zegt wat gebeurd hier?!?!? Ik denk “JA, dit is mijn moment! Ik kan alles eruit gooien” en dat is dus ook gebeurd. Ik heb alles eruit gegooit. Alles wat mij dwars zat aan hem heb ik verteld in mijn moeder haar bijzijn. Mijn moeder is trouwens al oma en is bang voor Jack en zijn agressie, daarom dat ik er jaren last van had. Ik heb Jack dus met woorden de grond ingestampt. Ik ga niet vertellen wat ik precies heb gezegt om bepaalde redenen. Maar voor de mensen die deze lap tekst helemaal hebben gelezen vertel ik wel hoe het is geëindigd. Ik was mijn frustratie en woede kwijt en Jack begint over hele andere onderwerpen te praten omdat ie weet dat ik gelijk hem en hij machteloos is. Ik schreeuw gewoon elke keer door hem geen totdat ik mijn verhaal kwijt ben en mijn punt heb gemaakt. Ik had mijn punt gemaakt op gegeven moment ik zij “en nu ga ik slapen!” En deed mijn deur dicht. Vervolgens hoorde ik Jack door de papieren muren janken. En mijn moeder die zich alleen maar druk maakte om de kapotte deur.

Ik heb dit niet nagelezen want het is laat. Sorry voor al mijn typfouten. Verbeter me zoveel als je wil!

Dankjewel dat ik mijn verhaal kon delen met ?
Niemand denk ik, maar dit lucht al heel er erg op!

Welterusten :slight_smile:

Sorry hoor ik kan niet veel zeggen, mar kan je moeder er niet iets aan doen? Ze maakt alleen zich druk om een deur terwijl haar zoon staat te huilen en jij ontzettend gefrustreerd bent en bijna is aangevallen! Ik weet niet veel van woedeaanvallen maar ik dacht dat je daar niets aan kon doen of dat dat aangeboren was ofzo maar misschien heb ik het fout. Ik zou zeggen, ga met z’n alle aan tafel of dit alles te bespreken.

Je moeder is bang voor haar eigen zoon? Hebben jullie dit nooit besproken? Krijgt hij hulp om om te gaan met zijn agressie? Dit is echt niet normaal. Lijkt me niet helemaal alsof je moeder haar prioriteiten op orde heeft. Je broer heeft hulp nodig.