Omgaan met afwijzing stage

Misschien een beetje een rare vraag, maar hoe gaan jullie om als je wordt afgewezen voor een stageplek? Ik had vanmorgen gesprek en ben het helaas niet geworden en ik vind dit echt heel erg jammer. Ik twijfel nu heel erg aan mezelf en aan mijn kunnen. Hoe doen jullie dat?

Ik ben ook wel eens niet aangenomen. Vond het ook vrij lastig om daar mee om te gaan. Misschien vragen aan de stageplek waarom je het niet bent geworden als je dat graag wilt weten.Ik weet niet of je daar wat aan hebt. En daarnaast verder zoeken, maar dat was je vast al wel van plan :wink: .

Lastig meid! Ik snap dat je je afgewezen voelt (duh…) en aan jezelf twijfelt… Maar ik weet niet of het aan je verteld is waarom je het niet bent geworden? Ik bedoel het kan persoonlijk liggen maar het kan ook net zo goed zijn dat er geen plek meer is voor stagiaires… Ik heb het tot nu toe niet gehad maar ik denk dat je je eroverheen moet zetten (hoe lastig dit is… snap het…) en verder moet zoeken! En gewoon denken bij jezelf: waarom nemen ze mij niet aan? ik ben een top meid, leuk lief en ik ga gewoon een veel leukere stage zoeken!

Good luck :hugs:

Ik heb het ook een paar keer gehad, en baalde ook gigantisch maar ben toch opzoek gegaan naar een andere stageplek er is altijd wel iemand die je wilt hebbem

Om heel eerlijk te zijn, ik ben nog nooit afgewezen voor een baan of stage. Ik kan me dus niet volledig in jouw gevoel plaatsen. Ik denk dat je vooral in jezelf moet blijven geloven. Blijf zelfverzekerd en laat je hoofd vooral niet hangen. Er zijn altijd bedrijven die geïnteresseerd in je zijn.

Ik begrijp hoe je je voelt. Ik heb een tijdje terug ontslag genomen, en sindsdien al een aantal keer afgewezen na een sollicatiegesprek. Ik heb het gevoel alsof ik heb gefaald, en alsof ik niks goed kan doen. Meestal voel ik me zo, 1 of 2 dagen, en daarna begint het weer iets beter te worden. Ik weet dat ik het me niet persoonlijk moet aantrekken, maar dit doe ik toch. Als je er even doorheen zit, bel een goede vriendin of vriend op en laat ze je geruststellen. Ze vertellen je dan eigenlijk dingen die je zelf al wel weet, maar toch hebben vriendelijke woorden een positief effect bij mij.

Wat voor stageplek was het welke richting?

Want ik ben ook nooit afgewezen, ze waren al juist blij dat er een stagaire was.

hebben ze ook gezegd waarom? Zie het als een leerpunt de dingen die ze niet goed genoeg vinden oppakken, en aan werken voor je volgende gesprek! :slightly_smiling_face: Never give up!

xx

De laatste keer was ik 4 keer afgewezen voor een stageplek. Natuurlijk vond ik dat jammer, maar nu heb ik een ontzettend leuke stageplek waar ik veel leer.
Stiekem vind ik het wel leuk om te horen dat mijn klasgenoten die op die 4 plekken zijn aangenomen daar niks te doen hebben.