OMFG help me, ik ben 16 en hij 27

Ik ben echt dom geweest… ik had een vriend, wel 11 jaar ouder als mijzelf. mijn ouders wisten er hierdoor niks vanaf, ik was bang voor hun reactie

gister was ik me erover aan het bedenken wat ik er nu mee moest. en toen zei hij iets over mijn keuze (ik ga er niet op in wat hij heeft gezegd!) wat voor mij het idee gaf dat hij niet van me hield en daardoor heb ik gezegd dat het over was, als we al iets hadden
hij zegt dat hij het begrijpt van mijn kant en dat hij toch nog van me houd, en dat ik voor mezelf moet kiezen, maar toch voel ik me klote erover. ik weet dat ik het goed kan maken maar dat vind ik ook nogal dom, en ik ben nu ook nog steeds niet zeker over mijn keuze. ik hou in ieder geval enorm veel van hem en voel me hierdoor echt zooo kut… dus ik hoop dat iemand me tips kan geven!

x.

Ik zou het gewoon laten gaan. Persoonlijk geloof ik niet dat hij 100% van je houdt met zo’n reactie.

Het klinkt alsof je niet klaar bent voor die relatie. Dus ik zou je er bij neer leggen.

ik ben 16 hij dus 27…
ik weet niet meer of hij echt zo van me houd, maar t voelde echt altijd zo goed bij hem :blush:
x

Wij kunnen die keuze niet voor je maken… denk dat je beter kan ‘genieten’ van je jeugd, hij heeft dat allemaal al gehad. Hij is in een hele andere fase van zijn leven. Kijk het eventjes aan, mis je hem praat er dan met hem over maar houd elkaar niet aan het lijntje, maak het bespreekbaar.

Hij is strafbaar, dus zeker laten lopen die gast.

Meisje wat ik ken had dat ook…16 en 27. Ook zij durfde het niet tegen d’r ouders te vertellen. Zodra je dat niet durft omdat je wéét dat zij het niet goed vinden vanwege het leeftijdsverschil dan is dat ook zo. Ik vind het persoonlijk niet kunnen. Heb twee nichtjes, 18 en 21, en die van 18 heeft een vriend van 30 en die van 21 een van 35…vind ik dus ook écht niet kunnen. Die gasten zitten qua leeftijd dichterbij hun moeder dan bij hunzelf.

vind t ook logisch als mn ouders het een probleem zouden vinden…
en laten lopen is moeilijk :blush: als je zoveel van iemand houd…

hij heeft namelijk wel aan een hele grote verbetering in mijn leven meegewerkt :blush: wat nu door alles weer bijna misliep gisteren// mijn beste vriendin zegt dat hij wel van me houd… hij is in ieder geval zelfs nu nog bezorgd om me :flushed:

wat ben ik toch een geweldig kutwijf haha

Ik vraag me sowieso altijd af wat er mis is met zulke mannen dat ze geïnteresseerd zijn in meisjes van 16. En dat klinkt hard, maar die jongens zitten in zo’n andere levensfase dan jij. Dus waarom zouden ze met een ‘kind’ een relatie willen? Daar moet toch haast wat achter zitten.

Oké, mijn ouders schelen ook met 11 jaar. Maar die hebben elkaar in een andere levensfase ontmoet. Mijn moeder was niet 16 toen ze met mijn vader kreeg. En ja tussen 16 en 20 zit een groot verschil in ontwikkeling.

ik ben 19 en mijn vriend 28, en bij ons gaat het wel goed, ondanks ‘‘andere levensfase’’ ik heb ook weleens ruzie gehad met hem, maar nooit door zijn leeftijd, en er eigenlijk ook nooit vraagtekens bij gezet. Nooit echt bij nagedacht zelfs.
Maar jij doet dit duidelijk wel, dus ik zou je als ik jou was afvragen of je het zelf wel oke vind dat hij 11 jaar ouder is dan jij…

op een leeftijd van 27 krijgen sommige mensen kinderen. en dan te bedenken dat iemand die 27 is iets zou hebben met mij? Nee, hoe aardig hij ook is.

Ik vind op jouw leeftijd, 11 jaar nog een hoop verschil… Zoals meer meiden hier al zeggen, op 27 ga je toch ook al over de toekomst nadenken en loop je zeg maar tegen de 30, wat vaak ook wel weer zo’n mijlpaal is. Jij daarentegen moet ‘alles’ nog gaan doen; werken/studeren, je rijbewijs, op jezelf wonen.

Ik zou het zelf niet doen. Hij heeft blijkbaar iets rots tegen je gezegd waaruit bleek dat hij niet van je hield, nou dan weet je ook wel genoeg toch? Plus je twijfelt erover en bij twijfel het niet doen. Het is misschien even kut, maar over een tijd voel je je vast wel beter.

Vanwege het feit dat hij strafbaar is, en dat jullie in een andere levensfase zitten is het denk ik beter dat jullie geen relatie hebben. Hij is natuurlijk al 27 en misschien dat hij al denkt aan trouwen, kinderen dat soort dingen. Terwijl jij (lijkt mij) daar nog helemaal niet aan toe bent en nog moet genieten van je jeugd!
Ik begrijp dat het moeilijk is omdat je wel van hem houdt, maar het is beter voor jou om geen relatie met hem aan te gaan.

Hij is niet strafbaar, dus daar hoeft je keuze niet vanaf te hangen. Je moet af gaan op je gevoel en wat je gelukkig maakt.

Er is niks strafbaars aan. Vanaf dat je 16 bent mag je het doen met wie je maar wilt, wettelijk gezien dan. Mits beide mensen willen mag het dus. Onder de 16 is er een bepaald maximum leeftijdsverschil.

16 en 27? Doe maar niet.