Omdat ik me even erger.

[i] oke… ik erger me er vreselijk aan als ik kijk bij sommige topics over ‘dik en dun’
Dunne meisjes bijv : ‘pff ik vind mezelf nog tedik!’
Er zitten hier denk ik veel volle meisjes op girlscene,
ik ben bijv ook niet maatje 38 ofzo. ik ben maat 42/44 en ik ben maar 1.70 ofzoiets.

En voor meisjes die zoals mij zijn (denk ik?) kunnen zich behoorlijk gekwetst voelen door zn opmerkingen van meisjes die zeggen 'ik heb maatje 34 en ik voel mezelf nog steeds dik.
Ook zie je vaak ergens staan 'dunne mensen kunnen er niks aandoen dat ze dun zijn meestal, dikkere wel.
Waar ik het dus ook niet mee eens ben,
Ik beweeg bijv heel veel, eet gezond, maar toch kom ik aan als ik maar aan 1 snoepje kom.
Soms kan het ook gewoon erfelijk zijn.

Okesorry, dit moest ik gewoon kwijt omdat er hier zoveel problemen over worden gemaakt. (: [/i]

je hebt echt heeeeeeeel erg gelijk. ik erger mij er ook zo hard aan. hier zou je je beter moeten voelen maar het maakt mij alleen maar meer onzeker… ben blij dat er nog iemand is die dit meemaakt :slightly_smiling_face:

ik begrijp je wel, sommige stellen zich wel aan. Maar vind nog steeds dat iedereen z’n eigen mening heeft.

Die dunne meisjes die dat zeggen zijn aandachtsgeil. Ik vind dat ook dom, het zijn gewoon aanstellers die van iedereen willen horen hoe dun ze zijn.

ik snap je helemaal maar ik vermijd die topic’s dan vind ikm ezelf alleen nog maar dikker worden en ik ben ook maatje groter als de meeste hier, maar ik verwacht niet echt dat als ik daar ga kijken dat ik me beter voel, maar al met al snap ik je wel hoor :wink:

Zo zijn meiden:P

Ik snap je frustratie, en het is ook niet leuk. Maar realiseer je wel, dat er wel degelijk echt meisjes zijn die maatje 34 hebben en zichzelf te dik vinden. Dit klinkt hypocriet, dat is ook zo, maar het gaat erom hoe je naar jezelf kijkt, en een heleboel van dit soort meisjes zijn ontzettend onzeker. Maak je er niet te druk om, ik denk niet dat ze het zo bedoelen :slightly_smiling_face:

ik begrijp je wel, maar toch vind ik dat die meiden ook het recht hebben om te zeuren. ik heb lichte acné en zit er soms best wel mee en als mijn vriendinnen dan zeuren omdat ze een pukkeltje hebben, dan zit ik ook zo van ‘niet zo zeuren, ik heb het veel erger’. maar misschien is het gewoon meer omdat ze het niet ‘gewend’ zijn, als je begrijpt wat ik bedoel…

Ik ben ook 1,70 en heb ook die maat. En het enige wat ik denk als ik dat soort post lees is; ‘haha, grapjurkjes’. Je moet gewoon meer respect voor jezelf gaan kweken, gelukkig zijn met wat je hebt, dan doen die reacties je namelijk echt helemaal niks.

Ik erger me nu meer aan jij dat jij hun bijna ‘dom’ vind, terwijl zij zelf ook gewoon complexen hebben. Het feit dat zij dan wel dun zijn, geeft niet jou het recht dat zij niet mogen zeuren.

Klopt, ik ben het met je eens…
Ik heb wel maat 34/36 maar heb wel een ziekte waardoor als ik vette dingen eet echt heel snel aankom. Als mensen me dan snoep of vette dingen aanbied weiger ik gewoon… En dan krijg je al gelijk een reactie van ‘Ben je aan de lijn ofzo? Je bent toch helemaal niet dik.’ Ik negeer het maar heb er ook totaal geen zin in… Maar ik doe dus echt heel erg mn best om niet zoveel aan te komen maarja mijn gewicht schommelt heel erg…
Ik kan begrijpen dat dat echt heel erg pijn doet!

Nou ik heb het andersom.
Ik ben heel slank, ik kan alles eten wat ik wil en ik ben gezond. Toch zijn er mensen die werkelijk geloven dat ik anorexia heb. En ik voel me gekwetst door opmerkingen als: ‘niemand houdt van hele dunne meisjes’ of ‘echte vrouwen hebben een beetje vet’ o.i.d…
Ik vind dat ieder zich met zichzelf moet bemoeien. Ik word doodziek van de media die wil bepalen hoe wij eruit zouden moeten zien. Iedereen is anders. En ik vind: met een gezond lichaam is niets mis.

Hier ben ik het dus ook mee eens,
want als je maar wat dunner lijkt, of dikker, ben je al meteen anorexia, of een ‘dikzak’ om het maar grof tezeggen.

En dan denk ik dus echt: We vinden het al rotgenoeg dat we zo zijn, moet je het er dan ook nog eens lekker in gaan proppen ?

Ik snap je wel…
Ik erger me er ook aan. Maar ik erger me ook aan mensen die altijd wel wat aan te merken hebben op dunne meiden. En denken dat ze er wel beledigende dingen over mogen zeggen. Want dat soort dingen doen mij ook pijn. Ik ben erg dun en kom niet aan wat ik ook eet. En als ik dan dingen lees als: wandelende lijken, anorexiameiden, gratenpakhuizen, dus is zoooo lelijk, dan doet mij dat dus echt veel pijn…

ging fout

Ja precies. Maar ja, als er niets te klagen valt over je figuur dan valt er altijd wel over iets anders te klagen. Er zullen altijd mensen zijn die vinden dat er iets mis is met je.
Echt om misselijk van te worden, maar er is niets aan te veranderen ben ik bang. Zolang je maar gezond bent en lekker in je velt zit. :slightly_smiling_face:

Dit.

En daarbij: er zitten genoeg meisjes tussen die altijd al een plat buikje hebben gehad en opeens wel een buikje hebben. En dan mogen ze volgens jou daar dus niet over zeuren?

Ja, klopt!
Ik vind ook dat maten niks zeggen, want ik ken mensen met maat L die er veel smaller uitzien en mensen met maat XS die er breder uitzien, dus het is ook afhankelijk van je bouw, je figuur, en je lengte.
Ik vind gewoon dat je niet meteen moet oordelen, want vaak kan je er niks aan doen, ongeacht je dun of dik bent. Ik vind ook dat juist de mensen die geen perfect figuur hebben en zich gewoon mooi kleden, er vaak juist mooi uitzien.

[i] k heb wel een voorbeeld,
Ik moest vandaag iets halen voor iemand maar ik was even bezig dus had geen tijd om optestaan,
zegt ze meteen : tssss vind je het gek dat je zo dik bent!

En dan denk ik dus gelijk van 'je zult jezelf wel heel lelijk vinden, waardoor je mij moet afkraken? [/i]

ik erger me er ook echt DOOD aan
mensen krijgen hier echt een minderwaardigheids complex van

Overal waar ik ben hoor ik van mensen die 45kg wegen dat ze zichzelf te dik vinden, nu zelfs op girlscene.

Je weet écht niet hoe irritant het is, hoe ergerlijk en respectloos.

Jezus als je normaal 45kg weegt en je gaat opeens 48kg wegen ben je echt nogsteeds super mager dus stop dan aub met zeiken dat je zo dik bent want je weet zelf dat het niet zo is.

Als je zegt dat je dik bent als je zo weinig weegt bedoel je dus ook dat bijna iedereen in je omgeving ultra vet is wat dan ook weer betekend dat je een enorm ego hebt en dan mag je voor mij part doodvallen want ik erger me kapot aan mensen die dat doen,
echt stop er gewoon allemaal mee en accepteer het feit dat je op deze manier geen aandacht krijgt

Hoezo respectloos? Als iemand van 45kg 3 kilo aankomt, weet jij niet wat er in die persoons hoofd omgaat? Laat iedereen even in zijn waarde en noem dat niet ‘respectloos’. Het is ook nog eens niet meteen aandacht zoeken.

En voor mijn part mag jij doodvallen met dit kutverhaal.