Ombre haar?

Hoi allemaal!!
Ik wil binnekort mijn haar gaan verven.
Ik heb (donker)blond haar en wil graag aan de onderkant lichtblond haar. Dat lijkt me erg leuk voor de zomer. Dus donkerblond dat overloopt naar lichtblond.
Ik ben best bang om mijn haar te verven omdat ik bang ben dat het beschadigd. Maar ik verf niet mijn hoofdhuid dus dan is het minder erg toch?
Maaaar toen dacht ik, henna is niet echt slecht voor je haar zoals haarverf dat is.
Ik ben dus gaan googelen naar blonde henna, ik zag dat deze te koop is bij de tuinen. Maar ik vraag me af of jullie iets meer weten over blonde henna. Hoe reageert dit op donkerblond haar? Ik heb wel eens verhalen gehoord van henna die oranje/Groen uitviel…
Kan ik het dan beter niet verven met henna? Welke verf raden julie dan aan? Ik wil mijn haar liever niet beschadigen…

Alvast bedankt!!! Xxx

Juist andersom het is schadelijker voor de onderkant van je haar dat is “oud” haar en zal eerder beschadigd raken dan haar dichterbij de hoofdhuid. Ik heb een aantal jaar geleden ook ombre gehad, mijn haar raakte zo dood ervan dat ik al het ombre eraf moet knippen na een jaar. Verder geen ervaring met henna sorry.

Je haar krijg je alleen lichter door het te bleken en dat is schadelijk voor je haar. Als je zelf weinig/geen ervaring hebt met verven zou ik naar de kapper gaan.