Olijfolie tegen puistjes

Ik heb op youtube een meisje gezien dat vertelde dat als je olijfolie op je gezicht smeert, je puistjes dan minder worden omdat vet vet tegengaat/absorbeert. Dat effect had ze na enkele weken van gebruik en op het filmpje had ze ook geen puistjes. Ik heb nu olijfolie op mijn gezicht gesmeerd, ik ben hopeloos fzo XD. Wat denken jullie? Werkt het wel of niet?

Geen idee!
Wil je iets posten als je al verandering ziet? (a)

als je op google intypt krijg je genoeg infoo.
maar heb geen idee of het werkt. een vriendin vn mij gebruikte altijd zeep en bij haar heeft dat geholpen…

ik hoorde dat je van zoveel vet , juist puistjes krijgt.

Ik denk dat olijfolie de huid juist erg vet maakt…

idd, olijfolie is toch juist heel vet? Denk niet echt dat dat goed is.

Ik denk juist dat het wel goed is, want als je een droge huid hebt, maakt je huid meer talg aan en daardoor ontstaan puistjes → dus door een droge huid. Als je huid als vet is, dus door de olijfolie dan hoeft je huid dus niet zoveel talg meer aan te maken, dus raken je poriën niet verstopt en ontstaan er ook geen puistjes.

Ik hoop voor je dat het werkt! Dan ga ik gelijk een lading inslaan! :wink:
Maar over dat het vet is, is juist goed hoorde ik. Want als je het uitdroogt gaat je huid juist meer nieuw vet/talg aanmaken en krijg je dus juist meer puistjes. Als je je huid vet houd, hoeft hij ook geen extra talg en vet aan te maken. Dus niet laten uitdrogen hoe goed/schoon ofzo het ook voelt (bv Clearasil, droogt ook uit) want dan bereik je dus het tegenovergestelde!
Good luck! Puisten zijn echt k*t!

ook dat; olijfolie goed is voor je gezicht.
dat is dus niet zo!
want olie lost op in vet,
en wat doet je huid als er te weinig vet op je gezicht zit?
die maakt extra talg aan waardoor je alleen nog maar meer puisten krijgt.

dat stond op z’n site :angel:

volgens mij heb je juist het tegenovergestelde effect…

ik weet het, puisten zijn k*t, maar ik ben er vanaf gekomen door tea tree van het kruidvat…

laat je ons wel weten of je verschil ziet?

denk dat dat niet werkt. probeer eens snachts zinkzalf (babybilletjeszalf) op je gezicht te smeren, hielp bij mij gigantisch goed!

Dankuu voor jullie reacties! Dat meisje van youtube had idd een droge huid en daardoor heeft het haar geholpen, ik heb een normale/gemengde huid en dus denk ik niet dat dat zal helpen. Ik heb de olie er na 45min afgehaald (niet dat de duur wat uitmaakt) en mijn gezicht gewoon gewassen. Het leek wel dat mijn porien properder waren, maar bij puistjes moet je dat lang volhouden om een effect te bereiken en ik ga echt niet met een vet gezicht naar school! XD Dus wie het wil proberen, go ahead en schrijf hier of het werkt :’)

ik denk dat het wel goed is voor je huid, maar ik ben er niet bekend mee?!

Ik heb wel een keer zo’n masker gedaan dat je eiwit op je gezicht moest smeren en dan velletjes wc papier erop plakken en daarover heen weer eiwit en dan als het droog was geworden, moest je het er af trekken, dat hielp ook wel goed (bij mij dan)

:open_mouth: echt waar ? wat voor huidsoort heb jij dan ?, mischien dat ie bij mij ook werkt

ik heb best een vettige T-zone met af en toe wat puistjes en mijn wangen zijn heel droog en nooit puistjes daar.
hier heb ik het ‘recept’ vandaan;
http://www.youtube.com/watch?v=aR0ifu6Wpmw

In azie gebruiken ze olijfolie om droge huid tegen te gaan. Ik zou het dus niet gebruiken om je puistjes mee weg te krijgen.

Olijfolie lijkt me juist beter bij een droge/vochtarme huid…

Ik heb nu mijn nachttoilet gedaan (gezicht wassen enzo) en ik heb gemerkt dat kleine puistjes wel zijn verdwenen! Het kan zijn dat het niets met de olie te maken heeft, trek er je eigen coclusies maar uit :tipping_hand_man:

Hmm misschien ga ik het voor het slapen opdoen en dan eraf halen als ik ga slapen en zo de dagen door… misschien helpt het? Ik heb geen idee of je huid dan vet word… Lijkt me van wel. Maar olijfolie is erg goed voor de huid, in ieder geval.

Enjaa, wie het meer probeert, post!