Olijfolie in je haar

Ik hoorde laatst van een vriendin dat olijfolie in je haar goed voor je haar kan zijn. Nu heb ik wat gegoogled en kwam ik op verschillende websites die zeiden dat olijfolie in je haar www.haarmasker.com/olijfolie-in-je-haar/ goed kan zijn :grinning:, maar nu vraag ik me een beetje af wat jullie ervaring ermee zijn? Blijft voor mijn gevoel een beetje raar maar ga het toch een keertje proberen.

Ik heb het een keer gedaan en het glansde daarna wel heel mooi. Later zat ik een keer bij de kapper en vertelde tegen haar dat ik dit had gedaan en zij zei weer dat het heel slecht voor je haar is… Dus ik weet het ook niet meer. :’)

Geen idee,
heel veel zeggen wel dat een ei goed is voor je haar, haha.

over olijf olie weet ik niets.

het kooknat van rijst schijnt heel goed te zijn voor je haar.
schijnt het sterk en glanzend van te worden.

aziatische vrouwen met dat hele lange haar wassen daar hun haar mee (in een docu gezien)

Ik vond het heel fijn mijn haar was echt minder droog!:slight_smile:

Ligt ook aan je haartype natuurlijk!

Mijn moeder doet het 1 x per maand en krijgt al haar volume terug echt wauw.
Maar als ik het doe ahuuuuumm ik mag 3 dagen of langer wachten voordat de vet uit mijn haar is… heb dun haar met krullen dus snel pluizig haar. Mijn ervaring is dus slecht haha maar ik zal het gewoon een keer doen kijken hoe je haar erop reageert :wink:

Good luck!

Ik doe het ongeveer 3x per week. Ik zag de eerste keer al direct verschil, het is minder droog en pluizig. Ik gebruikte de olijfolie wel als conditioner, liet het er een uur zitten en waste het dan af.

Ik heb het ook eens gedaan, maar mijn haar was echt super vet. Ik moest het 2 wassen voordat het eruit was. Maar gewoon proberen als je wilt, misschien werkt het bij jou wel :slightly_smiling_face:

Ik heb een reisflesje in de douche staan met olijfolie gemengt met kokos olie. Als ik mijn haar ga wassen (2 á 3 x in de week) dan doe ik eerst shampoo, uitwassen en daarna alleen in de puntjes het mengsel. Daarna uitspoelen en conditioner. Werkt prima als je het echt alleen in de puntjes doet.

Wow de reacties lopen hier wel uit een, ik wil me haar een extra boost geven aangezien ik laatste tijd veel uitval en gespleten punt heb. Ga het zo toch eens proberen gewoon met de tips die ik heb gevonden op die site. Laat jullie mijn ervaring met olijfolie in je haar nog weten :grinning:

Ben ook heel benieuwd. Maar hoe moet ik me dat voorstellen? Doen jullie het op droog haar? Laten in trekken (haar in een handdoek ofzo?) en dan gewoon douchen en met shampoo wassen?

bedoel je hiermee het water wat je overhoudt na het afgieten van de rijst?

Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik denk ook niet dat ik dat ga doen. Mijn haar is al heel erg snel vet, dus ik denk dat olijfolie het alleen maar erger maakt. Ik heb wel gelezen/gehoord dat het voor veel mensen wél werkt! Dus het is denk ik gewoon uitproberen.

Kokosvet kan hierbij heel erg helpen, 1 keer in de week als masker, en je kan het ook al serum gebruiken! Dit is echt lekker spul, verzorgt je haar echt goed.

Misschien kan je als je het probeert een andere olie gebruiken, want olijfolie heeft een bepaalde geur en die blijft hangen. Zowiezo moet je niet die olijfolie gebruiken die ze gebruiken om te bakken! Die is namelijk wel slecht voor je haar. In het engels heet het virgin olive oil. Of zowiets :s Maar dat de kapper zegt dat het slecht is betekent niet dat het slecht is. Dit soort dingen leer je vaak niet op de kappersschool.

Ik heb het een keer gedaan en toen voelde de langere stukken, want daar had ik het gedaan, die voelden dus meerdere weken vettig. Dus geen succes voor mij.

Ik heb een keer een avocado masker gemaakt en dit als masker voor mijn haar gebruikt. Het werkte super en ik had een lange tijd super zacht haar.
Door een halve avocado te pureren met een mixer en hierna water bijvoegen totdat het een vloeibare drap wordt.

Heb ik toevallig vandaag nog gedaan! Ik zou wel heel weinig doen, en alleen in de puntjes. Anders wordt je haar er heel vettig van

Je haar wordt er meestal zachter van en het glanst meer.

het werkt wel echt!
ik doe het meestal 1 x in de maand omdat ik me er altijd vies door voel, ik heb een beetje smetvrees volgends mij hihi,
maar dan doe ik het savonds op handdoekdroog haar in de punten en dan 10 cm vanaf de punten zegmaar,
en dan in een vlecht en de volgende ochtend was ik het eruit…
je haar word er wel echt zacht van en mn haar voelt altijd wel gezonder want ik heb best droog haar.

dat lijkt me echt supergoed, hun hebben ook altijd zo’n mooi haar enzo terwijl heel veel het toch wel verfen !
ik ga het deze week echt een keer proberen als mn mams rijst gaat maken hihi
echt een goeie tip !
heb je het zelf al gedaan?
xxxxxxx