Oksels scherenn!

Halloo lieve mensen,
Ik heb jullie hulp nodig…

Het word warmer enzo en ik wil graag mijn oksels scherenn. Ik ben 13. Vriendinnnen scheren ook al en ik vond het best eng om aan mijn moeder te vragen maar heb het toch maar gevraagd. Ze scheert volgens haarzelf haar oksels ook niet maar volgens mij doet ze dat wel in de zomer. Ze zei dat ik het wel in de zomer kon doen maar verder zei ze er niets over. Ik voelde me heel erg ongemakkelijk. Ik weet nu niet wat ik moet doen.
Oke, het mag blijkbaar in de zomer.

Maar ik heb nu ook nog gym enzo? Weet iemand een andere manier om je okselhaar weg te halen ( niet pijnlijk) met thuismiddelen ofzo? Ik zit hier eigenlijk best wel erg mee…

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

kuskus.

Scheer het gewoon.

Scheermesje pakken van je vader? Dat deed ik toen xD

je kan misschien gewoon eens haar scheermesje pakken als je gaat douchen?
doe ik ook gewoon, en nee ik vind het niet vies, ik bedoel, mn moeder scheert dr ook alleen maar dr oksels/benen mee.
en anders kan je het zelf gewoon kopen, van die simpele zijn niet duurder dan 4 euro dacht ik.

Scheermesje? Scheerapparaat? Ik durfde het eerst niet te vragen en toen heb ik gewoon die van mijn pa gepakt, daarna gewoon goed afspoelen en zo en dan is het geen probleem.

Ik deed het al op mijn elfde, ik was bijna twaalf en ik was bang met gym dat ze het zagen. Al was het echt geen bos ofzo, ik was echt onzeker en heb het toen maar gewoon weggeschoren.

hmmm scheren, of je zou 't met tape moeten dan maar is niet pijnvrij x"D
gewoon doen;p

Je hebt bij de c1000 ofzo ook scheermesjes voor maar 2 euro, en dan heb je er een stuk of 10. ik zou het gewoon scheren!

Haha, mijn moeder begon er zelf over, toen ik haartjes kreeg.

maar ik durf het niet zelf te kopen zegmaar. :blush:
Enn me vader heeft een scheeraparaat dus kweet niet of dat kan, en het is miss niet zo hygienisch voor hem… En ik heb echt geen ideee waar mijn moeder haar scheermesje laat…

hoezo durf je het zelf dan niet te kopen?
desnoods ga je samen met een vriendin ofzo, maar het is echt niet eng hoor haha

Moeders willen dat vaak niet, denk omdat ze hun kinderen altijd mooi vinden zoals ze zijn ; )
En dat je moeder het niet doet, ook al zegt ze dat alleen maar, wil natuurlijk niet zeggen dat jij het ook niet moet doen! Begin er gewoon nog een keer over, maar nou gewoon op de ‘zeg, ik ga dat nu doen, waar liggen de mesjes?’ manier :stuck_out_tongue:

Waarom vind je het eng om scheermesjes te kopen? Als het ligt aan de verkopers, die maken wel wat gekkere dingen mee dan een meisje die scheermesjes haalt. En je moeder kan je toch niet tegenhouden? Je kunt ook gewoon aan je moeder vragen de volgende keer dat jullie bij de winkels zijn: mam ik wil ook nog een scheermes kopen voor we naar huis gaan. Als je echt geen scheermesje wilt kun je het ook met een nagelschaartje trimmen maar dan heb je dus wel nog korte haartjes.

Gewoon vragen, want te veel haar onder je oksels zorgt voor geurtjes enzo. Je moeder was toch ook eens ooit begonnen met scheren? En wat vind je dr eng aan dan? Ik bedoel, alle vrouwen doen het hoor :stuck_out_tongue:

hahaha. das wel een goeie maar ik denk dat ze toch niet toegeeft dat ze wel scheert. Maar ik weet eigenlijk zkr dat ze dat wel doet. Maar miss vind ze me te jong ofzo? Enn ik denk dat ze in de winter dan wel niet scheert, maar dat ze denkt dat ik het dan ook niet hoef te doen omdat je in de winter gwn lange mouwen draagt maar ik heb nog wel gym en dat had zij vroeger dus niet en dat snapt ze denk ik niet… En ik durf er nu echt niet meer over te beginnen hoor, alleen als het wat warmer word dan kom ik er wel op terug maar voor nu wil ik het zelf proberen af te handelenn xp.

Hmm nou, het lijkt me gewoon niet fris om met een volle bos haar rond te blijven lopen, can ook infecties veroorzaken volgens mij en naja, niemand wil stinken toch? Misschien kan je dat als argument gebruiken. En gewoon zeggen dat als je gym hebt, je je gewoon schaamt omdat iedereen al scheert. Desnoods ga je zelf naar de winkel en koop je een goedkoop scheermesje…

ik mocht het eerst ook niet.
en toen het mocht moest ik het met ontharingscreme doen.
maar daarna pakte ik gewoon het scheermesje van mij moeder.
dus als het niet mag, vraag dan of je ontharingscreme mag gebruiken
en dat is ook minder eng, want je kan jezelf geen pijn doen.
alleen het stinkt wel!

bij de kruidvat kan je toch wel scheermesjes halen???
en scheren voel je echt niks van, ik scheer het elke dag f snel voor het wassen. Kost niet meer dan 5 seconden.

Gewoon scheren, is niks raars of engs aan, met scheermesje.
Alleen als je daarna deo spuit kan het wel jeuken XD

Kan zijn dat ze je inderdaad te jong vind, maar dan nog is het jou lichaam. Als jij er klaar voor bent, zal ik het gewoon doen. Maar niet in de winter scheren vind ik raar. Ik heb nooit gym gehad en toch scheer ik het in de winter, alles scheer ik in de winter. Je doet het namelijk ook voor jezelf, je voelt jezelf een stuk frisser.
Daarnaast ga je van haren onder je oksels ook zweten. tenminste, je zweet blijft in je haren plakken (klinkt vies, sorry ;3) en dat gaat stinken.
Dus dat is ook een overweging om het toch te doen.
Maar pas als jij er klaar voor bent natuurlijk! (:

Volgens mij ben ik er wel klaar voor hoor…
En ik wil het ook heel graag, ik moet maar w8 tot de zomer denk ik… Maar toch wil ik het nu! xp
Kvind het wel stom dat me meoder er zo over doet, want over beha’s en ongesteldheid kan ze wel weer normaal met erover praten… ksnap er niks van… ;S