Oksels scheren

Ik heb een probleem…
Altijd als ik mijn oksels scheer, zijn ze glad. Maaar als al die haartjes dan weg zijn, is het 1 donkere plek!
Weten jullie wat ik verkeerd doe? Want ze zijn helemaal glad! Geen haar of stoppel te bekennen, maar het is gewoon helemaal donker, echt heel lelijk!
Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe?! Of moet ik met andere dingen scheren ofzo? Ik doe het gewoon met een scheermes en scheerschuim.
Liefss

datprobleeemhebikooook!
x

Volgens mij iets met citroensap om het te bleken, even googlen hoor!

dat heb ik nou ook, dan lijkt het net alsof je ze niet hebt geschoren ofzo!

bedoel je dat je donkere puntjes hebt waar de haartjes zaten? want dat is normaal hoor als je je scheert. je verwijdert het haartje maar tot op de huid maar je ziet het dan nog wel zitten in je haarzakje zeg maar. als je dat niet wil moet je jammer genoeg harsen of epileren…

Idd het lijkt net alsof je ze niet geschoren hebt!

Nee, dat is het niet, het is gewoon een donkere vlek!
Het is helemaal glad, maar het is gewoon een donkere plek.

Wat was dat met dat citroensap? Moet je dat mengen ofzo met scheerschuim? :stuck_out_tongue: en hoe moet je dat googlen? wat moet je intypen?XD

Volgens mij moet je gewoon een keer per week citroensap erop smeren (niet te vaak en ook niet nét na het scheren). En dan wordt het vanzelf lichter.

Dat heb ik ook.
Gewoon een donkerdere kleur dan me huid, heeeel lelijk.

ik las net op google dat als je talkpoeder gebruikt, dat je dan die donkere waas minder erg ziet? Is dat waar? En moet je dan eerst deo doen en dan dat talkpoeder? xD ik snap het niet echt :stuck_out_tongue:

Hoe moet je dat dan doen?:stuck_out_tongue:
Ik heb wel zo’n flesje met citroensap, moet je dat dan op een watje doen en dan daarmee over je oksels ofzo?:stuck_out_tongue:

Jep, zo werkt het wel…
Calendulanzalf werkt ook heel goed, gwn elke avond een beetje smeren… Bij mij werkte dat tenminste…xD, mjaah, ik vergat het steeds, en dan heeft het natuurlijk niet zoveel nut…xD

xx

Volgens mij bleekt het met citroensap pas goed als je in de zon komt, dat in het met haar op je hoofd iig zo.

Okee, bedankt allemaaal!
Nog 1 vraagje :slightly_smiling_face: hoevaak zou je die citroensap moeten gebruiken voor resultaat? (want je moet het toch 1x per week doen?)
Ojaa, nog een vraagje, die ene zalf, waar koop je die? En is het duur?:S
xx

Die donkere plek zit er omdat je huid in je oksel wat meer ‘opgehoopt’ zit, waardoor het pigment in je huid dicht bij elkaar komt te zitten. Het lijkt dus donkerder en volgens mij kun je daar niets aan doen.

Die calendulan kun je bijna overal kopen, ik heb het laatst zelfs bij de dekamarkt gezien… Mjaah… bij de kruidvat, da, etos ed… Het is van vsm, dus dat is niet moeilijk te krijgen :wink:
Je moet er wel op letten dat je de zalf en niet de creme koopt !
Ik weet niet precies hoeveel het kost, kun je vast wel ergens op internet vinden… Het is niet zo heel erg duur geloof ik, het is ook voor heel veel dingen handig!
En die citroensap: dat kan ook best elke avond ofzo, gaat sneller, en het kan geen kwaad :wink: , je moet het wel wat langer gebruiken voor resultaat, dat moet je zelf ff bekijken, is bij iedereen anders… :stuck_out_tongue:

xx

Dekamarkt? Woon je in Apeldoorn ofzo? Die winkel hebben ze niet overal, heb ik Apeldoorn gewoont en alleen daar zat ie volgens mij :stuck_out_tongue:.
Heb ff op google gezocht, t kost 5 euro ongeveer volgens mij. Maar ze zeggen dat het is voor snijwonden enzo niet vor donkere plekken? Maar bij jou werkt het wel toch? :slightly_smiling_face:
Okee, dan ga ik eerst maar eens aan de slag met dat citroensap! :slightly_smiling_face:
En nog even over dat talkpoeder, dat is wit, daardoor zie je die donkere plek toch ook niet goed?
iig, bedankt! xx

Ik ga het ook allemaal ff proberen! Ik hoop dat het werkt~!!!
xx

Hahaha Neeh, ik woon in Haarlem, en hier hebben we 11 dekamarkten…xD
Volgens mij is die zalf 2-3 euro ofzo mjaah…
En het is voor schaaf en brandwonden, maar het repareert je huid dus, dus ook als het beschadigd is door het scheren, en dat is het dus … Vandaar :slightly_smiling_face:

Hier in Haarlem hebben zo ook dekamarkt :grin:
Maar even OT: Idd citroensap… verer zou ik het ook niet weten :slightly_smiling_face:

hahaa okee.
Nou, ik ga het lekker allemaal proberen :stuck_out_tongue:
hoop dat het werkt!

Als iemand btw nog tips heeft, gewoon plaatsen!:smiley: