okselhaar:$

Hai.
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, dus zet ik het maar hier.
Ik heb al ong. een half jaar okselhaar. Maar ik ben pas 12!!
Ik scheer het wel, maar als ik het scheer dan komen er pukkeltjes, soms rood en soms normaal, welke deo helpt goed??
p.s ik scheer onder de douche ZONDER scheerschuim

*schaam* :cold_sweat:

ik heb natuurlijke deo van de tuinen, maar ik denk niet dat deo helpt tegen bultjes

Je scheert hopelijk wel met scheerschuim?

epileren?

ik heb het ook…
het komt omdat je haarzakjes gaan ontsteken…
of als je te vaak er overheen gaat… kan het gaan scheuren…
of door kleding dat scheurt…
helaas heb ik niks waardoor dit minder wordt…
maja… best veel meiden hebben het…
dus niks om je zorgen over te maken

Meestal na het douchen is het ook beter om te scheren, je ziet het verschil wel!
(Bij mij althans)
Vooral die pukkeltjes die je erna krijgt, nadat ik me scheerde na het douchen, had ik het niet meer!

Ehh, dat zijn stoppeltjes, je denkt toch niet dat als je ze scheert ze nooit meer teruggroeien :’)
En er is geen antihaargroei deo, dus gewoon vaker scheren.

En waarom vraag je dit soort dingetjes niet gewoon aan je moeder?

ik heb nooit last gehad van pukkeltjes :’]
alleen ben ik soms zo stom om met deo te SPUITEN, en dan ja…
auwtjs.

@ augurkenlul: ik denk dat ze echt wel het verschil tussen stoppels en bultjes weet hoor :stuck_out_tongue:

Is gewoon irritatie smeer er iets op wat kalmeert ?

is normaal hoor…

nou ik weet niet of je met scheerschuim scheert?, want als je het niet doet ligt het denk ik daar aan, oh en ik vind de deo’s van vogue en nivea wel goed ( die minimizing ookal prikt die best wel )

met scheerschuim?

zonder

gewoon wel met scheerschuim doen of douchegel en na het douchen er iets kalmerends op doen. zelf gebruik ik talkpoeder en dat werkt heel goed tegen bultjes!

Niet iedereen heeft een moeder

kheb wel een moeder hoor, gelukkig;)
maar, ik schaam me er eenbeetje voor, kben pas 12, snap je?

Maar ik heb er gene meer, en dan let je op zulke dingen. Was niet aanvallend bedoeld ze.
Ik begon okselhaar te krijgen toen ik 10 of 11 was :stuck_out_tongue:

satin care van gilette is een goede scheergel, vooral de sensitive. zorg dat je scheermesje niet te oud is en doe er daarna talkpoeder op

voila:P

ik zou inderdaad met scheerschuim scheren, met een nieuw, scherp mesje en daarna of talkpoeder er op of deodorant van nivea, zonder alcohol. Ik vind pearl beauty of double effect heel fijn!

Begin te scheren met scheerschuim, je kan ook gewoon die van de mannen in huis pakken mocht je het niet willen kopen & anders kan je conditioner gebruiken. Wat mij erg goed helpt tegen ‘rode bultjes’ is mijn oksels scrubben. Zo voorkom je ingegroeide haren & krijg je minder last van een ‘zwarte waas’ onder je oksels.