'' okee dan'' ?

hoe vatten jullie ‘okee dan’ op als iemand dat zegt?
ik vatte het altijd een beetje op van; arrogant-achtig bedoeld. zo van; okeeeedan… :dry:

maar ‘iemand…(een leuke jongen haha)’ :wink: zegt dat regelmatig . bijvoorbeeld gewoon als ik heb verteld wat ik heb gedaan die dag of zoiets,nadat hij dat dan vroeg.

zeggen jullie dit ook wel eens en hoe bedoelen jullie dat dan ? een soort lichtelijk arrogant? of kan het ook gewoon normaal bedoeld zijn?

(weet niet of dit bij boys en liefde hoort hih maar het gaat teovallig in dit geval om boys/liefde

stopwoordje?

Het ligt toch aan het gesprek? Het kan op elke manier worden opgevat.

zet dit de volgende keer even bij je andere topic ipv een nieuwe aan te maken.
en ja het is een expressie van irritatie.
net zoals ik in het vorige topic al zei.

Ligt eraan. Soms zeg ik het wel eens als ik boos/teleurgesteld ben. Maar ik zeg het ook wel eens als iemand aankomt met een gek idee of iets wat grappig/gek is, dus dan is het weer positief. Het hoeft dus niet te betekenen dat hij het arrogant bedoelt of boos maar het kan ook gewoon positief zijn. En zoals hierboven al staat, misschien is het wel gewoon zijn stopwoordje.

Ligt compleet aan de context.

Ik zeg ook altijd okee dan, als ik iets goed vind.
Oke dat klinkt vaag, maar als iemand zegt: “ik kan morgen mee winkelen he!” Zeg ik ook okee dan

Vage reactie ik weet het

dit heeft geen verband met mijn andere topic meid…het is een beetje moeilijk uit te leggen maar dan zou je mijn hele gesprek met hem moeten lezen om te kunnen weten waarom ik dat andere topic aanmaakte. maar dat ga ik even niet hier neerzetten als je dat niet erg vind… de topics hebben toevallig allebei met irritatie te maken maar ‘okee dan’ staat helemaal los van dat andere.
maar bedankt voor je reactie

de rest::bedankt voor jullie reacties

Als iemand dat zegt dan denk ik altijd dat diegene of teleurgesteld of ongeïntereseerd is.

Als ik boos ben ofzo, maar het kan inderdaad soms ook positief bedoeld zijn, ook al komt dat niet altijd zo over in de ogen van diegene.

Ik vind ‘‘okee dan’’ best vriendelijk klinken :’)

In mijn ogen komt ‘‘okeee dan’’ een beetje ongeinteresseerd over :dry:

Hm… Het lijkt mij eerder een concluderend stopwoordje. Ik zeg het zelf nooit. Ik hou het bij ‘oke’.

Dit. Ik zou me er niet te veel druk om maken als je verder gewoon een leuk gesprek hebt.

ik zeg okee dan alleen maar in negatieve zin, dus als iemand het tegen mij zou zeggen, zou ik het ook niet positief opvatten