Oke nu gooi ik alles eruit :|

Ik haat mezelf, en dan heb ik het nog niet eens over mijn uiterlijk(ook wel een beetje maar niet echt dat ik het haat) maar meer hoe ik ben.
Ik ben altijd heel vrolijk enz. en ik doe altijd heel raar(vind ik zelf), altijd als ik iets goed probeer te doen ziet het er heel dom uit, als ik me bijv. tijdens een schoolfeest gewoon laat gaan dan kijkt iedereen me heel raar aan enz. ik heb van die rare trekjes… En heel vaak als ik iets zeg heb ik het idee dat het heel bitchy/snauwerig overkomt, terwijl ik het helemaal niet zo bedoel, maar zo komt het er wel uit. Ik heb een hele stomme lach en ik ben helemaal niet aardig vind ik zelf, terwijl ik dat wel probeer. Ik ben gewoon een sukkel. :confused: Maar ik ben wèl mezelf… Is dat dan niet goed genoeg?
Iemand tips?

Dus… je hebt een hekel aan jezelf of andere mensen vinden jou stom?

Jij hebt de puberteit. &erg.
Trek je toch niet zoveel aan van anderen en blijf jezelf. Juist daar hebben mensen respect voor. Dat zullen ze in ieder geval niet hebben als je gaat faken.

En wat is er mis met raar, vrolijk, gekke trekjes en dergelijke. Klinkt zoals ik ben. En schat ik was ooit zo’n verlegen kind dat niks durfde maar dan ben je al helemaal niet blij met jezelf.

Hoi!
Wat goed zeg, van je, dat je dit zomaar aan ons vertelt!
Dat je vrolijk bent is alleen maar goed!
Als je nou zo’n opmerking maakt en je hebt het gevoel dat je bitchy overkomt, zeg dan gewoon: ‘kwam dat er vervelend uit? Oh sorry, zo bedoelde ik het helemaal niet.’ Doe gewoon bij een schoolfeest ook wat je zelf wilt! Iedereen is dronken :stuck_out_tongue: dus wie herinnert het zich nou(grapje)!
Nou ja in ieder geval niet jezelf gaan haten…
wat schiet je dáár nou mee op??
je kan beter jezelf afvragen hoe je dat dan kan voorkomen. Dat je jezelf haat. Je wordt er alleen maar gelukkiger van!

waarschijnlijk beeld jij je nu ook dingen in die helemaal niet waar zijn, ik denk ook wel eens ‘oops’ maar dan reageren ze er gewoon goed op…
en je lach ja daar kan je weinig aan doen denk ik, mijn lach is ook niet alles hoor :stuck_out_tongue: mja je zult er toch de rest van je leven mee moeten doen
blijf gwoon vrolijk zoals je bent! als je echte vrienden hebt accepteren je ze toch zoals je bent? en aan de rest moet je lak hebben! alsof hun zo perfect zijn? want dat is niemand

Dankjulliewel :slightly_smiling_face:

Heb ik ook 'n tijdje last van gehad weetje, ik ben het eens met de anderen, en goed dat je 't verteld!

Ja ik kan het best begrijpen
maar heb geen tips

Met jezelf haten kom je niet verder, dan praat je jezelf alleen maar de put in. Ik zou eens aan mensen in je omgeving vragen of je dingen bijv. inderdaad vaak bitchy zegt, en dan ook om een eerlijk antwoord vragen (vaak gaan ze ‘aardig’ doen en roepen dat het helemááááááál niet zo is, en wie weet is dat juist het tegenovergestelde van wat ze denken). Als mensen je echt snauwerig vinden, kun je gaan bedenken wat je eraan kan doen. Maar ik zou niet zo snel verwachten dat het ook echt zo is.

En je vindt jezelf niet aardig: waarom niet? Help je mensen weleens spontaan? Groet je bijv. (vreemde) mensen weleens spontaan? Heb je weleens medelijden met mensen?
Vraag jezelf eens dat soort vragen, en antwoord eerlijk: volgens mij doe je dit allemaal weleens. Dan ben je dus duidelijk niet verbitterd oid. En dan ben je dus ook wel aardig. Maak je er niet zo’n zorgen om :].