Oké ik ben officieel het meest ingewikkelde mens ooit..

Bedankt dat jullie dit willen lezen, ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden.

Ik had bijna drie jaar een vriend, het ging uit omdat mijn gevoel veranderde. We waren als sinds mijn 15e samen en ik had behoefte aan me eigen tijd en wat vrijheid. Ondanks dat het mijn keus was, was ik er kapot van.

Al snel begon ik, als afleiding, met een jongen af te spreken die ik al lang kende en altijd al een beetje “spanning” mee had, zeg maar. Dat was leuk en hij was heel erg lief, maar het maakte het verlangen naar mijn ex alleen maar erger. Ik vertelde deze jongen hoe ik me voelde, maar hij wilde toch zijn best voor me doen. We deden veel leuke dingen; uiteten, dagjes weg, series kijken in bed, bioscoop etc. Hij deed echt alles om me tevreden te houden.
Toch miste ik mijn ex vreselijk, ik begon tegen hem te praten en langzaam aan hadden we steeds meer contact (die andere jongen wist hier van). Ik was zo blij en zag alles al weer helemaal voor me, ik wilde niet te hard van stapel lopen dus probeerde mezelf niet te veel hoop te geven.

Ik moest natuurlijk wel duidelijk gaan maken aan die jongen dat het niks ging worden en dat heb ik ook gedaan. Hij vond het heel jammer en zag het ondanks alles niet aankomen, hij was zelfs een beetje boos. Ik vond het wel lullig van mezelf, maar ik was zo blij dat ik en mijn ex weer de goede kant op gingen (hééél egoïstisch, ik weet het…)

Uiteindelijk besloten mijn ex en ik af te spreken, super gezellig! We voelde ons allebei goed en waren heel blij met elkaar. We spraken af rustig aan te doen, maar dat is niet echt gelukt. Het is nu ongeveer een maand geleden dat we voor het eerst afspraken. Ik begin aan mezelf te merken dat ik wéér steeds aan die andere jongen begin te denken, met hem was alles zo anders dan met mijn vriend. Ik denk vaak terug aan hoe we het hadden en krijg zelfs kriebels in me buik, terwijl ik dat toen we afspraken niet had?!

Ik zit nu na te denken wat ik moet doen… Mijn vriend is heel lief en leuk, hij heb echt alles voor me over en met hem is alles van buiten af perfect. Een hele goede serieuze relatie, en dat vind ik leuk! Het idee dat ik met mijn vriendje op vakantie kan, kan koken en lekker samen kan slapen vind ik echt super (ik ben 18 maar gedraag en voel me volwassener dan dat).

Toch twijfel ik omdat ik denk het was met die andere jongen toch ook super gezellig en anders, ondanks dat het niet heel erg serieus was en ik ook niet weet of het serieus kan worden.

Ik ben zó lastig ik weet het… en ik ben zo bang dat als ik nu tegen mijn vriend zeg dat ik niet meer wil ik hem weer zo ga missen en ik dan te laat ben. Ik voelde me zooo vreselijk toen het uit ging, dat wil ik niet nog een keer. Ik ben zo bang en weet echt niet wat ik moet…

Ik herken je gevoelens, ik heb ook altijd gevoelens voor meerdere jongens terwijl ik dat in eerste instantie niet door heb.
Aan mijn reactie heb je niet zo veel, want ik zou zelf ook echt niet weten wat ik moet…
Ik weet zeker dat er andere meiden hier gaan reageren die wél weten wat je zou moeten doen, maar sorry ik weet het echt niet want ik herken me hier echt te erg in…

Jup precies t zelfde als amnesia, herken me er ook helemaal in.
Weet ook niet precies wat je moet doen want ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit haha, maar wat je ook doet denk er wel heel goed over na.
Als je dadelijk besluit om toch voor die andere jongen te gaan en je gaat dan je ex weer missen is het waarschijnlijk te laat om hem nog terug te krijgen, en andersom ook…
Ik weet dat je hier waarschijnlijk niet zoveel aan hebt maar ik hoop in ieder geval dat je er snel achter komt wat het beste is!

ik kan niet geloven hoe hetzelfde mijn leven is…
ik heb ook een relatie van drie jaar op dit moment, maar heb gewoon nood aan jong zijn, vrijgezellenleven,…
ik weet alleen niet wat ik moet doen!

ik hou wel van hem, maar aan de andere kant wil ik geen relatie meer… maar ik wil ook geen relatie van drie jaar kapot maken! want als het uit is, krijg ik hem nooit meer terug!

ik weet ook echt niet wat je moet doen! maar je hebt het wel al eens uit gemaakt met hem, en voelde je toen niet beter… dus ik weet niet of je je nu wel beter gaat voelen als je het uitmaakt!

anyway, success!

Wauw, ook ik herken mezelf hier enorm in. Ik heb nu 2,5 jaar een relatie met mijn vriend. Toen we bijna een jaar samen waren, begon ik wat te voelen voor een andere jongen. Ik was al heel erg aan het twijfelen over de relatie met mijn vriend. Ik besloot meteen te zeggen tegen mijn vriend dat ik wat voelde voor die jongen, omdat ik het niet wilde toestaan. Het leek me ook wijs om het tegen die jongen te zeggen, zodat we afstand van elkaar konden nemen. Toen ontstond er echt een groot drama, want die jongen bekende dat hij mij ook leuk vond. Ik heb echt enorm geworsteld wat het beste was, en dit heeft zeker een half jaar geduurd. Maar ik heb voor mijn vriend gekozen, en kan je niet vertellen hoe blij ik hiermee ben.

In deze wereld is altijd zo’n boodschap dat je moet streven naar het ‘perfecte’. Perfecte studie, perfecte baan, perfecte vriend. En er wordt zo’n druk op je gelegd dat als je twijfelt, je baan, studie of relatie niet goed is. Maar dit is gewoon echt niet waar. Dingen kunnen beter worden door ervoor te vechten. Ik ben er echt van overtuigd dat je moet kiezen tussen die jongen of je vriend, en ik zou voor je vriend gaan :wink:. En probeer alsjeblieft niet te twijfelen!

Ik weet niet wat je moet doen, dat weet alleen jij.

Ik weet wel dat dit heel lullig is voor je vriend. Je had beter moeten nadenken voordat je weer wat met heb kreeg…

Misschien zijn beide jongens niet wat je zoekt?

Ik zal iig heel goed na gaan denken en een keuze gaan maken, en niet deze jongen aan het lijntje houden als je eigenlijk toch iets anders wilt. Misschien ben je wel helemaal niet meer toe aan een vriend en moet je het single leven is uitproberen… Heel veel succes met je beslissing !

in deze situatie bevinden zich meerdere mensen atm!! als je een antwoord hebt, laat me even weten ben wanhopig hahaha

Wauw, dit is echt een goed advies…!

Ik zou voor de relatie van je huidige vriend vechten.

Fijn om te horen :grinning:! Ik ben er ook echt van overtuigd haha!