Oil pulling

Iemand had gezegd dat je het beter met cocosolie kon doen is dat waar

Misschien kan je die 20 minuten delen dat je het 4x 5 minuten en dan om de 5 minuten uit spuugt

Dit is zo’n onzin. Er is no way dat door olie in je mond te spoelen ziekten van interne organen behandeld worden.
Dat je misschien iets wittere tanden krijgt, zou nog kunnen doordat je glazuur eraan gaat als je zo vaak zo lang spoelt.

Vreemd dat 1 goeroe iets kan beweren en meteen heel veel mensen het geloven, terwijl er geen enkele onderbouwing is.

Iemand vanochtend al spoelend door het huis gewandeld?
Ik wilde het doen, maar ben bang ziek te worden, dus ik begin volgende week in de vakantie.

eh ja die kans is best groot eigenlijk. maar als je dan twee weken zonder beugel spoelt is het denk ik weer gelijk.

Het is geen onzin :slightly_smiling_face: Doe eerst onderzoek dan had je geweten dat het Indische volk dit al eeuwen doet en het niet zo slecht is.

Ik denk dat het voor je darmen opzich wel werkt… want in je mond zitten enzymen die beginnen met de vertering en dus getriggerd worden door de olie. hierdoor komt de vertering op gang zonder dat er echt iets is om te verteren en worden je darmen helemaal schoon verteerd. dat is wat ik denk… al je afvalstoffen worden dus uitgescheiden

maar ben wel heel erg benieuwd… wil het eigenlijk wel zelf proberen maar durf niet zo goed…

Ik wil dit wel eens gaan proberen. Vandaag ben ik vrij, dus vanochtend had ik genoeg tijd. Het viel me nog best mee hoe vies het was. Ik ga het elke ochtend proberen, en anders 's avonds vlak voor ik ga slapen, dat is iig 3 uur na het avondeten.

ik eb gehoord dat je er veel energie door krijgt en dat soort dingen dus ik ga het ook proberen ,ik denk maar zo"het kan geen kwaat :upside_down_face: "

Ik wilde het net proberen, 3 uur na de maaltijd.
Ik stel het uit tot volgende week in mijn vakantie.

heb dit onder het artikel gereageerd en wil ik hier ook even delen:

Oke hoe meer ik er over nadenk, hoe bozer ik er eigenlijk op wordt dat girlscene dit soort dingen online zet. Met maar een klein beetje verstand van biologie en het menselijk lichaam kan je toch wel bedenken dat dit nergens op slaat? Gifstoffen worden uitgescheiden via de nieren en je lever. Dat gaat niet via je speelsel dus dat slaat nergens op. Het enige waarvan ik zou denken dat het waar is, is dat vetoplosbare stoffen in je mond (vooral op je tanden) oplossen in de olie. Dat maakt je tanden dus wat schoner, maar niet meer dan als je gewoon 2 minuten je tanden zou poetsen. Wat ook wel briljant is, is dat er in het artikel wordt gezegd dat de olie vol zit met toxines. Dus je wilt je lichaam ontgiften door middel van een vloeistof vol met toxines? Stelletje Einsteins.

Oke anyway, tenzij je je tijd heel erg wilt verspillen. Zou ik het gewoon niet doen.

Ik heb dat artikel van beautygloss ook gelezen. Het schijnt dus echt te werken :slightly_smiling_face:. Ik wil het ook proberen met kokosolie. Daar word je huid mooier van.

Sjeeez wat een zeurpieten hier zeg.
Nee ik weet niet 100% of het werkt en nee jullie weten het ook niet zeker of het niet werkt.
Ik heb het een weekje geprobeerd met kokosolie, maar toen gestopt omdat ik me realiseerde dat het je tanden witter maakt (kokosolie al helemaal) en zag het ook al een beetje. Ik heb een beugel dus dan ga je vlekjes zien na een tijdje. Als mn beugel eruit is ga ik het opnieuw proberen, gewoon om te kijken naar het resultaat.

En voor de slimpieten die zich er niet in verdiept hebben en zomaar commentaar geven: Het detoxen zou niet gebeuren via het speeksel, maar via een ader onder je toch waar je bloed door stroomt. De olie zou de “giftige” stoffen uit het bloed halen en in de olie trekken. Ik heb echt geen idee of zoiets kan, ben niet goed in biologie, maar geloof wel in homeopatische geneeskunde, al weet ik niet of dit daaronder valt.

Hier was al eerder een topic over en het ging dus via iets wat onder je tong zat, maar ik heb het tot nu toe nog niet geprobeerd :").

Gebruik je de kokosolie die oplost in je mond, of vloeibare kokosolie?
Als je tanden er witter van worden wil ik dat zeker wel gebruiken.

Nog steeds geen zonnebloemolie gekocht ! Denk dat ik dat zaterdag of vrijdag maar even ga doen.

Het werkt idd via de ader onder je tong. Denk maar aan sommige medicijnen die je onder je tong moet leggen. Die komen via die ader in het bloed en gaan zo ook door je hele lichaam. Dus het is niet vreemd als het in je hele lichaam (goede) gevolgen heeft. Ik geloof er wel in. Ook omdat dit al honderden jaren wordt gedaan. Ik heb het 1 x gedaan, ik vond het wel te doen. Alleen ik vergeet het altijd of dan heb ik net gegeten en dan mag je niet spoelen.

Ik heb net sesamolie gehaald, ga morgen beginnen :slightly_smiling_face: zal vertellen wat er verandert

Ik ben wel heel benieuwd naar de resultaten. Ben zelf te schijterig om eraan te beginnen.

whatever, ik ga het gewoon proberen.
ik begin vanavond!