Oh my God mijn hond flipt hem!

Let niet op de titel aub. Ik maak me zorgen.

Mijn hond is gewoon een gezonde hond, voor zo ver ik weet. Nja hij loopt mank maar dat is allang onderzocht en daar heeft hij nu allang dingen voor.
Ik ben nog niet zo lang thuis, anderhalf uur denk ik, ik kwam thuis en mijn hond zat in de tuin en wilde er niet meer uit. Gewoon niet. Normaal komt hij altijd helemaal enthousiast er aan gerend als we thuiskomen.
Mijn beide broers waren thuis gebleven dit weekend, en er was niks aan de hand. Vanmiddag was hij wezen zwemmen waar hij altijd zwemt, maar daarna deed hij opeens heel raar. Hij ‘hoest’ als het ware, maar heel piepend en hard, alsof hij iets gaat uitkotsen maar toch ook weer alsof hij een stik geluid maakt.
Vanuit zijn maag echt helemaal.

Ik maak me ontzettend zorgen, het duurt vrij lang en ziet er heel zielig uit. Nu durf ik ook eigenlijk niet eens te slapen omdat ik bang ben dat er wat met hem gebeurt.
Mijn ouders zeggen: ‘‘Is morgen wel weer goed joh.’’
Maar argh, hij had het net weer en ik ben ontzettend bang. Ik typ gewoon half huilend omdat ik het zo erg voor hem vind. Wat kan ik nú doen?
Heeft iemand dit meegemaakt en/of weet of dit weer overgaat?

Dat doet mijn hond ook wel eens. Is niks. Tenminste als het hetzelfde is natuurlijk maar dat weet ik niet :S
Bij mijn hond klinkt het als of ie een erge snotneus heeft en of ie een soort astma aanval heeft. Net ofdat ie idd wat uit gaat kotsen.

Maar omdat jouw hond al raar deed vind ik het wel ene beetje apart.

Het komt vrij veel voor. Maar het is vanuit zijn maag echt, hij heeft geen astma voor zo ver ik weet. En hij drukt heel hard met zijn maag/longen. Hyperventileer achtig drukken.
Oh God laat het niks zijn, ik ben echt bezorgd. :’)

-bij nader inzien was mijn reactie zeer ongepast-

Is hij niet gewoon ziek? Mijn hond was ook wel eens misselijk (kotsen en gras eten) en sloom voor een paar dagen en daarna was het allemaal over. Op dat moment had hij ook zo’n soort kotshoestje. Het is denk ik net als dat wij wel eens een griepje hebben. Ik denk dat je je te druk maakt.

Ik had mijn bericht aangepast haha want deze klopte niet echt :’) Maar dat doet mijn hond dus ook. Net ofdat ie gaat kotsen of stikt. Maar dat is dan niet zo.

Kan zijn dat ie problemen heeft met de ademhaling of longen. Heeft mijn hond ook al vanaf der geboorte.

Ik zou eigenlijk even de dierenarts bellen, want mijn hond is een keer bijna overleden doordat er wat vastzat in zijn luchtpijp.

Nou ik ga nu maar eens naar hem toe, hij is nu weer rustig zoals altijd. Hopend dat hij gewoon niet lekker is en net denkt dat hij ‘kotst’.
Want hij zit wel de hele tijd alles ‘omhoog’ te gooien zeg maar. Dus bedankt voor de reacties.

Waarschijnlijk is het niks. Oh bij mijn hond komt er dan ook op het laats zo’n braak geluid uit alleen komt er niks uit :’) en dan is het weer over.

Denk dat het wel hetzelfde is als wat jouw hond nu heeft :wink:

Mijn hond heeft dat al heel lang. Klinkt inderdaad heel eng. Heeft met de maag te maken. En met de conditie van een hond. Tenminste dat is het bij mijn hond, ik zou voor het geval dat de dierenarts bellen! (:

Mijn hond doet dat soms ook wel eens als ze heel druk is geweest, volgens mij zijn ze dan aan het hyperventileren.

Als het niet overgaat naar de dierenarts. Succes!

De hond van m’n tante had dat ook. Zo’n kotsend gedoe en dat er dan niks uitkwam of gewoon een beetje slijm. En die hond had kennelhoest ofzo. Dat is besmettelijk voor andere honden maar als je naar de dierenarts gaat dan krijg je er volgensmij gewoon iets voor. Succes!

Hoe gaat het nu met hem?

Het gaat nu beter, we hebben hem de hele dag laten liggen en alleen maar een kort rondje laten lopen.
Mijn ouders houden hem in de gaten. Ik heb gister om 1 uur nog kots wezen oprapen, mijn ouders sliepen en hij kotste echt alles wat hij had uit. Zelfs water dat hij dronk.
Hij eet niet en drinkt een beetje, als het zo doorgaat gaan we naar de dierenarts. Hij is nu op dit moment lekker rustig. :slightly_smiling_face:

ik wil je niet bang maken ofzoo,
maar een hond tegen over ons in de straat had ook lang iets aan zijn poot, daar heeft hij medicijnen voor gekregen enzoo, alleen toen ging die jongen met die hond zwemmen en oppeens werd die hond ook heel ziek enzoo,
waarschijnlijk van zijn medicijnen heeft die hond het heel slecht gkregen.
de hond is toen nog eén dag blijven leven, en toen hebben ze hem laten inslapen
waarschijnlijk was het zn lever. ik zeg dit even omdat het heel veel lijkt op jou verhaal, sorry als je er nu bang van wordt ofzoo
oja die hond moest ook heel veel overgeven

Nou hij heeft het al heel lang, dus ik denk het niet. Hij slikt alleen pijnstillers en visolie of zo omdat het dat ‘smeert’.
Maar het gaat nu al wel beter met hem voor zo ver ik dat kan beoordelen.

Doet hij misschien zoiets:
http://www.youtube.com/watch?v=U3L4v0W2_Sw&feature=related ?

Dat heet Reverse sneezing (doet mijn hond ook vaker) en via google kun je er meer info over vinden.

ik ben bang voor honden