OH HELP! ik ben verliefd aan het worden!

hoii,
ik ben 15
een tijd vind ik een jongen leuk, hij is aardig en grappig enzo. Maar ik weet niet zeker of hij gewoon vriendin wil blijven, of meer.
Maar nu ben ik echt verliefd aan het worden, ik denk alleen aan hem, ik moet me inhouden om hem niet te gaan smsen en ik wil zó graag bij hem zijn.
Nu het probleem: ik weet niet of ik wel verliefd wil worden! ik ben bang dat hij mij totaal niet ziet zitten als ‘vriendinnetje’, dat ik onze vriendschap verpest. Ik weet het, ik ben niet echt mooi, mijn karakter is niet eens prettig.
En ik zou er makkelijk mee kunnen leven, dat we gewoon vrienden blijven, als ik dan niet 24/7 aan hem dacht en leuke dingen met hem wilde doen! Verliefd zijn sucks voor mij, dus.

Kunnen jullie me advies geven?
Overigens: hij zit in mijn klas, ik weet niet of dat verschil uitmaakt voor jullie. Voor mij in elk geval wel, want als hij me dan afwijst word dat ook zo genant haha.

je kan wat vaker oogcontact maken of hem ‘perongeluk’ vaak aanraken & kijken wat zijn reactie is.

om zijn grapjes lachen,praten over zijn hobby’s en gewoon je zelf zijn,meid! en weetje als hij je toch niet zitten,who cares er zijn zoveel jongens die waarschijnlijk nog beter zijn met nadruk op ‘nog’ !!

niet geschoten is altijd mis, meestal zyn jonges ook gewoon erg verlegen en durven ze niet de eerste stap te zetten, en het kan op iets heel moois uitlopen en ja hij kan je ook afwijzen maar tenminste heb je het geprobeerd :slightly_smiling_face:

Gewoon hints geven, zoals hierboven.

Ik zou er niet achteraan gaan, ook al vind je hem super leuk. Maar stel dat hij jou niet ziet zitten, en je gewoon als een ‘klasgenoot’ ziet. En hij wijst je af, dan is er teneerst een spanning tussen jullie en dat gaat de klas ook merken. Je zegt dat je ook prima vrienden met hem kunt blijven? Waarom doe je dat niet dan?

^ja dat is waar. Maar mijn vriendinnen(die hier niets van weten) merken het wel volgens mij. want soms maken ze van die genante opmerkingen -.-’. … ach, ik heb hem uitgevraagd naar de film(en half gedwongen gehehe) dus ik zie wel of we dan een vonk hebben. Maar misschien vraag ik nog een vriendin mee, en hij een vriend. *we zijn 4 vrienden haha*

Zelfde probleem, helaas.

vandaag gedroeg hij zich op school zó kinderachtig, echt wtf :’)

oke hoi, ik heb afgelopen vrijdag met mijn beste vriend in bed geslapen,
dit is geen grapje en we hebben alleen gezoend en ik wist dat hij al een tijdje iets
voor mij voelde… maar ik zeg je doe het niet meisje…
ik voel me nu zo ongemakkelijk bij hem, ik ben zo bang dat onze vriendschap nu volledig voorbij is,

en relaties is ook niet voor mij hahah dat heb ik hem ook verteld op whatss ap
ik loop dan juist weg van die jongen waarvan ik hou soort angst ;’)

@kindersurprise, oke ik volg je advies, hoe moeilijk het ook is! maar ik heb ook zo’n ’ angst '…

echt waar ik ben met moeite na mijn sollicitatie gesprek naar martijn (die jongen dus) het kwam over als van :hallo je had gister en eergister ookal afgezegd nu moet je wel komen hoor want anders… dus ik na mijn sollicitatie naar hem toegeweest hij vroeg hoe het was gegaan

en ik maar denken dat we het nou moesten hebben over ‘die nacht’
ik weet eigenlijk wel dat ik zoon gesprek moet beginnen want ik weet dat hij nergens voor in zijn broek schijt behalve voor zijn gevoelens…
ik heb net gedaan alsof er niets gebeurd is en hij keek me zelfs amper aan,
misschien leek dat maar zo maar dat viel me op…

hij had een afgrijzelijke baardkin en ik durfde niet eens te zeggen dat ik het lelijk vond, terwijl ik dat normaal altijd tegen hem zei om hem te pestte…
later nu net zat hij weer op whats app zo te dwingen met ja kom nu naar het cafe want ik mis je dus ik zeg je hebt me vanmiddag gezien toch?
ja maar ik ik zou je het liefst altijd willen zien, ik zeg nee ik kom niet morgen school blabalabal heel lul verhaal verteld, toen heb ik iets over zijn baard gezegd waarop hij zei: dan haal ik dat voor jou weg ‘schatje’
zegt hij in een keer kom je morgen? ik denk gotver daar heb je hem weer… laat mij even denken over van alles en nogwat nee hoor menneer denkt dat wij al wat hebben ofzo terwijl ik hem net heb uitgelegt dat ik geen relaties kan beginnen. omdat ik soort bindingsangst heb ofzo?

naaa echt waar in een keer hoor ik van mijn beste vriend :
schatje
mopje
popje

echt waar maar dan voel je je toch echt heel ongemakkelijk

(ik was rond half 5 bij hem vanmiddag)

Ik zat op de basisschool in de klas bij het zoontje van mijn moeder haar beste vriendin van vroeger. Mijn ouders kennen zijn ouders, en mijn opa & oma kennen zijn opa & oma, ook zijn zusje & mijn broertje zitten bij elkaar in de klas. Iedereen pushte dat we iets met elkaar moesten nemen, maar ik zag hem meer als mn beste vriendje. In groep 7 werd hij dus verliefd op mij, ik wist dat niet en voor mij was hij nogsteeds niet meer dan mn beste vriendje. Ook in groep 8 ging het zo, ondertussen spraken onze ouders veel af en mijn broertje en zijn zusje spraken veel af na school, zo zag ik hem dus ontzettend vaak. Toen gingen we naar de middelbare school & omdat ik hem dus nog wel zag begon ik gevoelens te krijgen voor hem. Een jaar lang dacht ik dat als ik aan mijn gevoelens toe zou geven onze vriendschap zou verpesten. Heel lang twijfelde ik dus of ik het zou vertellen. Uiteindelijk heb ik het toch maar toegegeven & heeft ie mij gevraagd. Dus sinds 30012012 hebben we, en het gaat heel goed !

Zeg het hem gewoon duidelijk, dat dit voor jou niet gaat werken op dit moment, dat je er nu niet aan toe bent. Hij begrijpt het heus wel, maar hij denkt(omdat je nog niets hebt gezegd) nu dat jij even verliefd op hem bent als hij op jou.

Ik zat in een soort groep kan niet echt uitleggen het is niet van school<_< maar ik zag hem dus elke week en soms ook op school. Maar nu begin ik hem best leuk te vinden. Alleen dat gebeuren dat ik elke week heb stopt bijna, dus dan zie ik hem bijna nooit. En ook is hij een jaar jonger, Hij zit in de eerste en ik in de tweede maar ik ben best klein voor mn leeftijd. Ik weet ook niet of hij mij leuk vind. Want volgens mij worden jongens van mijn leeftijd niet echt verliefd op iemand die eruit ziet als een 11-jarige… Heeft iemand tips want ik ben best wanhopig. :frowning_face:

xx

Ik heb hem nu al twee weken ongeveer al niet gesproken en,
ik denk dat dat wel beter is een pauze.
na een paar maandjes opnieuw beginnen?

hoe is het nou allemaal ? ;’)