ogen laseren

ik wil graag mijn ogen laten laseren,
maar ik ben pas 13, hoe oud moet je ervoor zijn?
En heeft er hier iemand ervaring mee?

Ik ben 20 en ik heb laatst gevraagd of ik mijn ogen kon laten laseren. Ik heb dit gevraagd aan de oogarts. Deze zei toen dat het ligt aan de dikte van het hoornvlies, maar dit is pas volgroeid rond je 25e. Dus je moet waarschijnlijk nog even wachten.

Volgens mij minimaal 18, maar zoals SNNOZZ idd zei, het ligt heel erg aan je ogen. Mij werd verteld door mijn oogarts dat ik moest wachten tot mijn ogen niet meer achteruit gingen. Logisch, anders schiet het natuurlijk niet op.

Misschien kan je in dit topic kijken: http://forum.girlscene.nl…eren/list_messages/231856 Staat ook wat informatie in en hoe het ging etc. misschien dat je er iets aan hebt!

Ik denk dat je vanaf je 20ste pas kan laten laseren! Althans dat adviseren ze, dus nog paar jaar wachten.

Je bent 13, je lichaam is nog in de groei. Wanneer je lichaam nog niet is uitgegroeid dan ben je nog niet geschikt voor oog laser chirurgie. Daarnaast moeten je ogen minimaal één jaar stil staan.

Maare, bij Lifestyle heb je ook een topic hierover ge-upt en daar is al veel gereageerd. Als je dat topic doorleest dan kom je ook op je antwoorden. Ik heb daar namelijk al een aantal keer gereageerd.

@SNNOZZ:
Dat is niet waar wat de oogarts zegt. Je hoornvlies is heel je leven lang dezelfde dikte. Bij de één is het hoornvlies dikker dan bij iemand anders. Maar ze hebben verschillende soorten methode om je ogen te laten laseren. Dus is je hoornvlies dun dan kan je ipv de lasik behandeling, de lasek behandeling nemen. Ik heb mijn ogen drie jaar geleden laten laseren, toen was ik 20 jaar. Mijn ogen stonden toen al een aantal jaar stil. De oogchirurg zei dat ik een aantal jaar eerder ook al in aanmerking was voor mijn ogen te laten laseren, maar dat wist ik niet omdat iedereen zei dat het vanaf 21 jaar was. Wat helemaal niet waar is.

Volgens mij moet je een paar jaar dezelfde sterkte hebben.

je moet;
-minimaal 18 jaar zijn
-een stabiele sterkte hebben
-geschikte ogen hebben
-veel geld hebben, want het is heel duur.

Ik heb het op mijn 18e laten doen.
Je moet er wel geschikte ogen voor hebben.

Ooh, kan je misschien wat over je ervaring vertellen?

geen ervaring mee, maar mijn tante had het gedaan en die kon weer perfect zien, terwijl ze eerst -10 had.

dat wil ik echt graag maar ik ben pas 12 :confused: