Ogen doen zeer & migraine.

Hee allemaal! Ik type dit nu met knallende hoofpijn, en wil er echt vanaf. Mijn ogen doen ook heel erg zeer. Ik heb net een paracetamol ingenomen maar het helpt niet echt. Volgens mij heb ik ook een beetje hooikoorts, wat kan ik er aan doen?

hoezo migraine als je migraine hebt kun je het beste je migraine medicijnen in nemen?:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:?? en voor hooikoort een puffer

In bed gaan liggen in een zo donker mogelijke en zo stil mogelijke kamer, en veel paracetamol nemen.

Donkere stille kamer, en ibuprofen!

Ibuprofen werkt veel beter dan paracetamol/aspirine.

Ik heb ook vaak migraine aanvallen inclusief de misselijkheid.
Je moet inderdaad in een ruimte gaan liggen waar geen geluid/ lawaai is, want elk geluidje dat je hoort voelt alsof het in je oor geschreeuwt word.
Maak het zo donker mogelijk en neem ibu in, dat werkt sneller en beter. Je mag er maar 3 dus wel oppassen.
Je moet wel genoeg proberen te drinken en doe niks waarbij je je ogen moet inspannen, dus bijvoorbeeld achter de laptop zitten of lezen. Daardoor word de druk op je ogen groter en krijg je meer hoofdpijn (mijn ervaring).
Goed uitrusten en slapen helpt ook!

Als je te veel paracetamol neemt werkt het na een tijd niet meer. Maar paracetamol moet je niet nemen als je migraine hebt. Dan moet je ibuprofen nemen, want dat verkleint je bloedvaten wat moet. Heb het zelf ook.

Donkere kamer, en ga eens langs de huisarts voor (iets) zwaardere medicatie.

Je hebt zeker van die prikkende ogen?
ik had dat vorig jaar ook, ik nam toen pilletjes, reactine heette ze, en het verdween na een paar dagen wel.
Maar voor die hoofdpijn weet ik niets!

slapen. ;d

Heb je het vaker? Er zijn dingen die het uitlokken namelijk. Mijn moeder heeft het ook, ze bleek het vooral te hebben na het eten van chocolade en drinken van rode wijn… Verder inderdaad donkere, stille kamer, evt. met een slaapmasker en oordoppen in… Sterkte, ik weet hoe kut het is…

Eerst naar de dokter gaan, die kan je aangepaste medicatie geven.

En heb je ‘gewone’ migraine of een andere vorm ervan? Want ik heb Klüster-migraine (of hoe je het dan ook mag schrijven :c) en daar heb ik andere medicatie voor… Maar goed, verder kun je inderdaad best in je bed gaan liggen. Ik zou zeggen: probeer wat te slapen?