Officieel zoen topic #2

Ik maak weer een nieuw topic, omdat ik meer dan 3 foutmeldingen had.
Als dit bij anderen niet het geval is, dan mag dit topic gesloten worden.

Stel bij dit topic al je vragen over zoenen!

http://www.gezondheidsnet.nl/upload/mondverzorging/Lippen/Lippen_365x243.jpg

Hier wat zoentips:

• Een frisse adem is echt een must. Zorg dat je van tevoren geen koffie, knoflook of sterke chips op hebt. Neem het liefst van tevoren een kauwgompje of een pepermunt. Spuug de kauwgom wel uit voordat je aan de zoen begint. Of je zorgt ervoor dat je je tanden poetst voordat je begint.

• Sommige mensen vinden het een goeie manier om op een ijsje te oefenen. Het is wel koud, maar je kunt je bewegingen oefenen.

• Bedenk voordat je aan de zoen begint of je partner er aan toe is. Handen vasthouden of elkaar zachtjes aanraken zijn goede tekenen.

• Er is geen juiste manier om te tongzoenen. Iedereen zoent anders, en iedereen zoent op zijn eigen manier.

• Stop je tong niet helemaal in de mond van je partner.

• Zorg voor een comfortabele houding. Met verkrampte spieren zoent het niet lekker.
    Leg je hand in de nek van je partner en streel zijn of haar gezicht. Kijk elkaar nu diep en langdurig in de ogen. Let op: dit is pas het begin; het zoenen zelf gaat juist weer uitstekend met gesloten ogen…

• Doe niet te overdreven: sper je mond niet wagenwijd open en steek ook niet je tong te diep naar binnen.

• Wees geen passieve kusser. Niets is vervelender dan dat jij een ander het werk laat doen!

• Maak niet te veel geluid tijdens het zoenen.

• Hou het droog: niet iedereen is gecharmeerd van heel natte zoenen.

http://www.orthodontistleenstra.nl/uploads/images/radiance%20mond%202.jpg

Wil je tongzoenen met beugel? Dan zijn er een paar dingen waar je op moet letten:

• Zet jullie lippen niet te hard tegen elkaar, dit zorgt ervoor dat je beugel de binnenkant van je lippen raakt. Niet fijn.

• Probeer de beugel van de ander niet aan te raken met je tong. Beugels kunnen erg scherp zijn.

• Hou je hoofd stil. De kans is klein, maar het is mogelijk dat jullie beugels in elkaar vast komen te zitten. Ga dat maar eens uitleggen. (hahah)

bron: hoemoetje.com en start2date

http://www.girlscene.nl/images/library/articles/images01/girlscene/tumblr_loa4b93TM01qkap1to1_500_large.jpg

hoe moet het, in stappen:

Bevochtig je lippen.
Droge lippen bewegen niet goed over elkaar. Slechts een kleine aanraking met je tong over je lippen zou genoeg moeten zijn om ze nat genoeg te maken. Gebruik regelmatig lippenbalsem, je weet maar nooit wanneer iemand je een kus zal geven.
Buig je hoofd een beetje zijdelings.
Als je recht op elkaar afkomt dan zullen jullie neuzen in de weg zitten, en zal je geen vlotte, diepe kus kunnen geven. Buig je hoofd zijdelings om dit te vermijden.
Sluit jullie ogen.
Als jullie dichter bij elkaar aan het komen zijn, kijk dan in je partners ogen, maar, als je dichterbij bent, sluit dan je ogen.
Begin met een zachte kus met gesloten mond.
De tongzoen is een zoen met open mond, maar houd je mond niet open alsof je een varken gaat opeten; open je lippen niet veel, en niet te snel.
Ga verder.
Voordat je iemand een tongzoen geeft, moet je eerst toestemming vragen. Maar je moet niet tijdens een gewone zoen zeggen: “Hee, dit is leuk, mag ik met je tongen?” Open je lippen traag zodat een stuk van je lip tussen de zijne/hare zit en vice versa. Streel met je tong zachtjes tegen je partners lippen, beetje bij beetje. Dit zou moeten duidelijk maken dat je wilt tongzoenen. Als je vriend of vriendin niet ‘antwoordt’ met z’n tong of ze wegtrekt, zal je de kus moeten houden voor wanneer jullie er allebei klaar voor zijn.
Verken met je tong.
Als jullie de open-mond-kus leuk vinden, open je mond dan wat meer en laat je tong wat verder in je partners mond glijden. De tong is erg gevoelig, en het aanraken van andermans tong met de jouwe kan erg opwindend zijn. Duw je tong niet in zijn/haar keel, want dat zal je partner waarschijnlijk niet leuk vinden. Laat in plaats daarvan jullie tongen voorzichtig spelen met elkaar.
Zoen langzaam. Passionele zoenen zijn soms leuk, maar als je echt wil genieten van een tongzoen zou je toch wat trager moeten zoenen. Haast je niet en neem de tijd om elkaars mond te ontdekken.
Varieer.
Zoenen zijn als sneeuwvlokken, geen twee zijn precies hetzelfde. Op een gegeven moment gaat het vervelen als je continu op de zelfde manier zoent. Voeg wat variatie toe! Je kunt bijvoorbeeld wat dieper zoenen, of wat meer aandacht geven aan de lippen. Zoen langer of korter en verken de kunst van het zoenen. Als jullie het allebei fijn vinden, doe je niets verkeerd.
Lees de lichaamstaal.
Iedereen zoent anders, en iedere persoon houdt van andere dingen in een zoen. Er is geen ‘juiste’ manier om te zoenen. Natuurlijk, als je partner zich wegtrekt of heviger terugzoent, trek er dan je conclusies uit.
Jullie zouden ook verder kunnen gaan dan zoenen als dat eenmaal lukt… Streel bijvoorbeeld zijn borst, of trek zijn/haar shirt een keer uit…
Ontwikkel je stijl.
Goed tongzoenen, net als elke vorm van zoenen, heeft oefening nodig. Je wordt beter als je het vaker doet. Hoe meer je oefent met dezelfde persoon, hoe meer je jezelf op je gemak voelt bij hem of haar, en ontwikkelen jullie een stijl die bij beiden past.

bron: wikihow

http://www.happynews.nl/wp-content/uploads/2010/10/zoenend-stelletje.png

artikel op girlscene over zoenen:
Weetjes over zoenen

en onthoud dat er geen juiste manier is om te zoenen, vind gewoon uit wat je lekker vindt.

:couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman:

Ja, ik had inderdaad ook last van die foutmedingen. Goed idee.

Ik heb een vriendje en die duwt mijn tong als het ware steeds weg met zijn tong. Dus we bewegen niet echt om elkaar heen ofzo, hij duwt echt tegen mijn tong aan.
En het is niet zo dat hij tegen mn tong duwt omdat ie niet wil zoenen ofzo…
Hoe kan ik op een subtiele manier duidelijk maken dat ik dit niet fijn vind?

Ik heb het ook!

Oke, ik ben bezig met een uitgebreidde beginpost, heeft iemand nog dingen die er echt even moeten staan?

vertel het hem gewoon, gewoon voorzichtig, hij wordt er toch zelf beter van… En anders duw je lekker terug!

Ik hou van zoenen (:

^ Ik oooook!

.

up

Leuke beginpost! Heb meteen zin om te zoenen! Nu nog even een leuke jongen vinden.

Morgen komt mn crush naar me normaal, dan kunnen we weer zoenen :stuck_out_tongue:

idd gewoon voorzichtig zeggen dat het miss voor jullie allebei wat fijner is als jullie ‘spelen’ met elkaars tong en niet duwen!haha

^^ ik hou ook van zoenen

Ik wil weer zoenen hahaha.

foreveralone XD

up

-

up

Haha, ik heb altijd het gevoel dat het er heel lelijk uitziet als ik zoen.
Gevoel dat mn mond en wagenwijd open staat ;p