Officieel verhalentopic

Hallo,

Het is me opgevallen dat veel mensen moeite hebben met beginnen van een verhaal.
O.a. met het bedenken van een titel of openingszin, het zoeken van iemand waarmee je een verhaal kunt schrijven of kiezen uit twee verschillende plotten.
Ook hebben veel schrijvers last van een writersblok of het bedenken van namen van personage’s. Ga zo maar door.

Dus het leek mij wel een goed idee om een algemeen topic te maken voor dit soort vragen. (:

Goed idee!

Er is hier ook ergens een topic met tips, ik zal eens kijken of ik dat kan vinden, misschien is dat ook wel handig (:

Ja, klopt. Dat is deze. Dat topic is alleen wat meer gericht om beter te leren schrijven. Dus niet echt een topic waar je terecht kan met een writersblock.

Handig, zo’n topic! Misschien kun je dat linkje in de beginpost zetten, ook al is het niet echt iets voor een writersblock. Het lijkt me ook wel handig bij het schrijven van je verhaal.

Ja, dat is waar. Dank je! ^^

Ik heb trouwens een oplossing voor als je twee plotten hebt:
Schrijf gewoon twee verhalen. (:

Ja, maar het is moeilijk om twee verhalen tegelijkertijd te schrijven. Bovendien als je aan de ene begint, komt er van de andere meestal nooit wat van.

Na elkaar doen. Je schrijft van allebei een samenvatting en begint met eentje.

Ik heb hier een vraag: Ik snap eigenlijk niet zo heel goed wat het nut is van samen een verhaal schrijven. Als je dan twee hoofdpersonen hebt, degene waarmee je gaat samenwerken schrijft dan vanuit de ene hoofdpersoon en jij vanuit de andere. Dan word het toch eigenlijk een soort van RPG? Of is dat mijn logica?

Ja klopt, maar een RPG is ook een verhaal. Je hoeft trouwens ook niet altijd van rollen te wisselen.

Oké! Heeft iemand tips voor het uitwerken van je verhaallijn?

Ken je de sneeuwvlokmethode?

Nee haha :stuck_out_tongue:

Dit kan ook in dat topic hoor. Het heet ‘Tips voor schrijvers’. Dus ook ‘tips voor hoe moet ik met een writersblock omgaan.’

Handig topic!

http://www.advancedfictionwriting.com/art/snowflake.php
Het is wel in het Engels, maar best makkelijk te begrijpen. Ik heb hem ook wel eens gebruikt. Het duurt lang, maar dan heb je wel alles op papier wat je nodig hebt en een goed verhaal als basis.

Dankjewel, ach, voor de Engelse taal heb je Google Vertalen haha :’)
Ik ga het eens goed doorlezen.

Ik denk dat dit prima in het ‘tips voor schrijvers’ topic kan :slightly_smiling_face: