Officieel topic: spieren kweken

hoi dames!

ik ben bezig met afvallen en naar mate ik meer af val, wil ik graag spieren kweken die ook zichtbaar zijn (niet overdreven zichtbaar als een bodybuilder), zoals strakke kuiten en bovenbenen en eventueel zichtbare biceps en buikspieren.
ik weet dat niet veel meiden hier fan van zijn, maar er zijn vast wel een paar die dit ook willen en daarvoor heb ik dit topic aangemaakt.

ik wil met dit topic vooral tips, workouts, methodes en dingen over bepaalde voedingssoorten naar boven halen, zodat je het wel op de juiste, natuurlijke manier doet.

bijvoorbeeld:
wat eet jij voor een krachttraining?
wat is jouw eetschema op een dag?
wat is jouw trainingsschema?
welke materialen gebruik je?

dat soort dingen.
ik hoop dat er meerdere zijn die met mij mee willen doen en dat we elkaar ook kunnen helpen hierin!

Let wel op dat je spieren pas gaat zien bij een vetpercentage onder de 18%, eerst zal je dus flink naar beneden moeten. Wat is je huidige vetpercentage?

Volgens mij moet je dan als een malle eitwitten binnenkrijgen, dat is het makkelijkst dmv shakes.

Ik wil ook wel zichtbare spieren hebben…
Maar om nou elke dag shakes te gaan drinken??

Gekookt ei en dan het eigeel niet opeten kan ook, maar elke dag een aantal eieren eten lijkt me niet zo lekker. Verder zitten in andere dingen natuurlijk ook wel eitwitten, vlees enzo.

Ik doe ook aan krachttraining, samen met cardio. Ik vind cardio alleen veel leuker, krachttraining doe ik eigenlijk niet zo graag.; Ik drink wel eiwitshakes, zo ben je zeker dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt.

Ik ga gewoon het rijtje krachttoestellen in de fitness af… Vroeger deed ik ook mee aan de buikspierles, maar ik ben daar mee gestopt, ik ga wachten tot mijn veetpercentage wat gezakt is (wat overigens totaal niet lukt, grr)

Griekse magere yoghurt, bijna puur eiwitten. Beetje muesli (geen cruesli!!!) en een halve banaan er doorheen en dan heb je een perfecte maaltijd voor na je krachttraining :slightly_smiling_face:

ik ga dit ook volgen, ik ben ook spiermassa aan het kweken en ik zit ook altijd in de knoop met eiwitten!

Mijn beste vriend is daarmee bezig, hij heeft ook allemaal van die shake spullies gekocht enzo.

Whey Powder wil ik zooo graag alleen dat is zo pokke duur.

Ik wil niet afvallen maar ik doe wel elke avond een lichte krachtraining behalve op de dagen dat ik moet sporten.
50 buikspieren,
20 biceps/triceps,
20 schouderspieren,
20 borstspieren,
10 squats,
en ik doe nu ook nog oefeningen zodat mijn onderdelen beter gaan.
Ik weet niet of iemand er wat aan heef, maar ik denk; ik meld het even!

is dit echt waar?

Ja, je sixpack is altijd aanwezig, spieren worden enkel groter en dikker als je ze traint, maar ze zijn er altijd. Het is een kwestie van een laag verpercentage (gezond eten en cardio) die ze tevoorschijn haalt en spiertrainen om meer kcal te verbranden en ze meer op te laten vallen. Een combi van gezond eten, spierkracht en cardio dus. hoe veel je ze ook traint, met vet erover zie je het niet.

ik heb kleine gewichtjes voor mn armen :wink: werkt goed!

Ik doe cardio en krachttraining in de sportschool en drink daarna altijd een whey powder shake of meng het door magere kwark, yummyyyyy
Voor de rest gewoon veel voeding met eiwitten eten (vlees/vis/eieren/melk/noten)

ik wil ook wel veel voeding met eiwitten eten maar bij mij valt er al een hele huts af (zuivel) omdat ik lactose intolerantie heb, dus ik mag geen melk of yoghurt of kwark ofzo.

wat kan ik dan het best nemen dagelijks en welke hoeveelheid? (ik mag trouwens ook geen whey powder van me ouders… <_< )

Ik ga dit ook volgen!
Dat van dat vetpercentage zou inderdaad best wel eens waar kunnen zijn. Mijn vetpercentage is 21% en ondanks het feit dat mijn buikspieren echt goed getraind zijn, zijn ze toch niet zo zichtbaar als ik ze hebben wil. Maar een vetpercentage van onder de 20% is eigenlijk al ongezond, dus ik snap het niet helemaal. Hoe krijg je je vetpercentage dan naar beneden? Door ‘gewoon’ af te vallen?

Maar mijn zus haar vetpercentage is echt wel hoger dan die 18 procent, en toch zie je haar beenspieren heel erg duidelijk. En het is geen vet daar, het voelt namelijk hard haha…

Mijn vetpercentage is ongeveer 23% en mijn beenspieren kun je ook zien. Alleen op andere plekken zitten wel vetjes bij mij :"D

Ja, maar dat gaat om plaatselijk he. Overal vetpercentage is een gemiddelde, wie op zijn benen weinig vet heeft, kan op zn buik nog wel vet hebben.